חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול משפחתי במלטה למשך 10 ימים

מלטה היא היעד המושלם לנופש משפחתי, אתם שואלים למה? בגלל הרבה סיבות אבל בעיקר בגלל הים, האטרקציות והמחייה הזולה..לפניכם טיפים, המלצות ומסלולים לחופשה עם ילדים במלטה הקסומה!

מלטה חופשה משפחתית עם הרכב של זוג + 3 ילדים בגיל 9,7,4 למשך עשרה ימים.

מלטה הפתיעה אותנו לטובה, מדינה קטנה עם נסיעות קצרות מאוד, הרבה מקומות שמותאמים לילדים. מכל נקודה באי נוף מדהים ואווירה טובה.

כללי:
טיסה דרך אייר מלטה (3 שעות טיסה). מחיר טוב בהזמנה של עשרה חודשיים מראש.
המטבע המקומי במלטה הוא היורו.
שקעים בריטיים אבל במלון שהיינו בו היו שני סוגים שקעים, בריטי וכמו בארץ.
רכב מיורופקאר, פג׳ו 308 סטיישן. נוהגים בצד שמאל. המרחקים מאוד קצרים בין המקומות תדלקנו רק פעם אחת בכל הטיול של 10 ימים (וגם זה רק חצי מיכל של דיזל). יש כבישים מאוד צרים ומלחיצים אבל עדין היה מאוד נוח להתנייד. הרבה מסעדות איטלקיות והרבה מסעדות יש משחקיות משחקיות. אין עומס בשום מקום.
מזג אויר כמו בארץ וגם המחירים.

יום 1: טיסה והתמקמות
מלון AX seashell resort שב Qawra. לקחנו עם נוף לים, מדהים עם כל היאכטות שעוגנות במפרץ. יש מספר בריכות במלון עם הפעלות ומגלשה לילדים, מיני דיסקו לילדים כל ערב ומשחקיה קטנה. בחרנו שלא לקחת הכל כלול אלא רק ארוחת בוקר מה שהיה מאוד שווה כי היה מבחר גדול של אוכל.
אכלנו במסעדת luzzu מסעדה טובה ליד המלון שחזרנו אליה בהמשך שוב ( כוללת משחקיה לילדים ומחייבים את הילדים לגרוב גרבים).

יום 2: מרכז בזרות, מערה כחולה ופליימוביל.
במרכז הבזרות קיבלנו הסבר פרטי, ראינו ינשופים, עטים ובזים, מבחינת ליטוף נתנו לנו 2 ינשופים קטנים. משם נסענו למערה הכחולה שזה שיט של כעשרים דקות מסביב לצוקים ולתוך מערות בצבעים מדהימים של טורקיז. יש טיילת יפה על הצוקים באזור של החניה.
משם נסענו לפליימוביל, יש בו חלק מקורה וחלק פתוח, הילדים הצליחו להעסיק את עצמם במשך 4 שעות, במקום חנות במחירים סבירים מאוד.

פארק דולפינים מלטה
פארק דולפינים מלטה

יום 3: פארק מדיטריאנו ופארק מים וספלאש
שני המקומות הללו קרובים וחולקים את אותה החניה. הראשון mediterrianeo marine park מציג רצף של מופעים נפרדים מלווים עם הסברים: קאוטי, תוכים, זוחלים, אריה ים sea lion, זוחלים, האכלת ציפורים קטנים והשיא של היום מופע דולפינים מגניב עם מפעילים ששוחים איתם. בין המופעים אין הרבה מה לעשות כי הפארק קטן. המופעים בשעות קבועות וחצי יום מספיק. משם הלכנו ברגל לפארק המים splash and fun water park. פארק עם המון מגלשות ללא תורים כמעט. יש גם עמדת קפיצה למים מגובה של מספר מטרים, בריכת גלים עם הפעלות של צוות מסביב לשעון. היינו 5 שעות, מספיק לחלוטין כי עולים להרבה מתקנים בלי תורים.

יום 4: אקווריום וסדנת שוקולד
התחלנו את הבוקר באקווריום. ליד האקווריום יש גן שעשועים מאוד נחמד בקונספט של צוללות. האקווריום הוא לא גדול אבל ממש יפה, יש בו כרישים ודגים מיוחדים. יש מבצע שהילדים נכנסים חינם אם מביאים פקקים מקומיים. אחרי כשעה וחצי ירדנו לים הסלעי שמתחת לאקווריום מסביב, לוקיישן מדהים לצילומים משפחתיים. המשכנו לסדנת שוקולד לילדים בבוגיבה בשם the chocolate factory לסדנה של כשעה במהלכה הילדים הכינו שוקולד בצורות שונות שמעו הסברים על מקורו ודרך הכנתו. לאחר מכן נסענו ל BOV adventure park. בפועל, גן שעשעויים אבל החלק המעניין שבו (פארק חבלים בגובה 2 קומות) סגור ולא נגיש.

יום 5: הכפר של פופאי
העברנו יום שלם. כפר ציורי מהמם.
מכיל בקתות כשבכל בקתה יש משהו שונה, יש חוף עם מים טורקיז ומיטות שיזוף גדולות, מתנפחים במים, שיט של רבע שעה בסירה, הצגות ברחוב עם שחקנים של פופאי ואוליב, מגלשות מים לקטנטנים, מיני גולף ומשחקיה. העברנו יום שלם כמעט עד לסגירה, המקום מהמם ומסעדת הדגים מאוד מומלצת.

יום 6: העיר וולטה
עיר עם מבנים עתיקים ורחובות צרים. כיף להסתובב ולחוש את האווירה.
ירדנו ברגל לכיוון burka gardens וצפינו בירי התותחים של 12:00 כולל המאכל המסורתי פסטיצי במילוי גבינה ( טעים!). משם הלכנו לראות את Malta 5D, סרט תלת מימדי שמותאם לילדים ומסביר על ההיסטוריה של מלטה. חזרנו לראות את הירי של 16:00 ועברנו בין הדוכנים של העיר.

יום 7: הלגונה הכחולה ומדינה
הלגונה מטורפת, ממש מומלץ להגיע מוקדם, החוף מתמלא באלפי אנשים תוך שעה והוא לא גדול ( אנחנו הגענו עם סירת מירוץ הראשונה שיצאה מהכפר marfa). הלגונה נראית כמו החופים של הוואי – חול בהיר וצבע מים טורקיז, המים צלולים ממש. שחינו למערה שבצד השני, גם בה יש מים טורקיזיים עם סרטנים. ניתן לקנות משקאות בתוך אננסים. בילינו שם 4 שעות, ומשם חזרנו במעבורת ונסענו לעיר העתיקה בשם מדינה. עיר מדהימה, רכבנו בכרכרה ושמענו הסברים, רחובות צרים וציוריים. הצטלמנו במספר לוקיישנים של משחקי הכס במדינה ובעיר שלידה רבט.
אכלנו במסעדה שמאחורי הקתדרלה. חזרנו למלון ובילינו בבריכות.

יום 8: מוזיאון המדע esplora שבKarkala במפרץ שצופה אל וולטה עם נוף מהמם. המקום מלא באטרקציות לילדים והחזיק אותם כמה שעות טובות והייתה גם סדנת רובוטיקה קצת חלשה (לתכנת באמצעות טאבלט בקר שמסובב לגו). לאחר מכן נסענו לקניון the point ב Sliema הרבה מותגים אבל מחירים לא אטרקטיבים.

יום 9: פעילויות מים במלון ו-Coral lagoon
בבוקר הזה בחרנו להנות קצת מפעילויות הבריכה שבמלון. אחרי הצהריים נסענו לאזור מליחה לcoral lagoon, בור ענק בקוטר עשרות מטרים על גבי צוק סלעי. הגענו בשעה פחות טובה מבחינת צבע המים אבל עדין מראה נדיר.

יום 10: בריכת petes pool וכפר הדייגים מרשלוק. התחלנו ב peters pool, מפרצון עם מדפים יבשתיים כשבאמצע ים בצבע טורקיז. כשהאטרקציה היא לקפוץ למים מהמדפים בגבהים השונים. משם נסענו לשוק של יום ראשון בכפר הדייגים. הסירות שבמים נותנות אווירה יפה, קנינו קוקוס שפתחו אותו לידנו, אכלנו במסעדת דגים ונסענו חזרה למלון. שוב פעם בריכה, מגלשות ומתארגנים לטיסה חזרה.

היה חם כך שהטיול היה מלווה בהרבה גלידות והרבה התרטבויות.

מאת ‏‎אינה כהן (טריגר)

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן