חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול 5 ימים במלטה

יש לכם חמישה ימים לטיול במלטה? לפניכם מסלול טיול עצמאי למטייל הישראלי שיעזור לכם לראות את כל האטרקציות והאתרים המובילים במלטה!

יום ראשון לטיול:
נחיתה בבוקר, נסענו עם כל המזוודות באוטו לוולטה. הליכה איטית לאורך הרחוב הראשי ואז לסרט 5 מימד על מלטה. הסרט ממש חביב, הילדים נבהלו לפרקים אבל זכרו ממנו לא מעט לאורך הטיול (כל מקום או דבר שהופיע בסרט, הצבענו עליו בטיול והם זכרו שראו). הפנסיונרים ישבו בכיסאות שלא זזים…
אח"כ המשכנו אל קתדרלת סנט ג'ון. היא מאוד מרשימה מבפנים, הילדים לא התעניינו כל כך, אז מצאנו כל מיני פרטים בפנים שיתפסו את העניין שלהם (כמו שכלללללל הרצפה היא בעצם מצבות שיש לקברי אבירים…).
לאחר מכן הלכנו למוזיאון הארמון ליד קפה קורדינה. החלק של האבירים וכלי הנשק דיבר אליהם בעיקר.
הצלחה מרשימה נרשמה בקפה קורדינה לפסטה ברוטב עגבניות, חזרנו לשם שוב אפילו.
סוף יום.

יום השני: 
נסענו לרבאט, אומנם אנחנו עם אוטו ויכולים לראות יופי את הנוף, אבל לטובת הילדים לקחנו את הרכבת שעושה סיבוב ברבאט (חצי שעה). הילדים מאוד התלהבו לעלות על הרכבת, אבל הנסיעה עצמה שיעממה אותם והם נרדמו. זכינו בחצי שעה שקט 😜😂.
אח"כ לקחנו אותם לתוך מדינה בעגלה עם סוס, להיט היסטרי! אחרי הסיבוב עם הסוס, אספנו את הפנסיונרים ונכנסו שוב ברגל למדינה, כי היא פשוט יפייפיה! הסתובבנו בסימטאות, אכלנו וממש נהנינו.
נסענו לקטקומבות, והגענו לפני הסגירה אז רצנו בין המערות, בתור אוהבת ארכיאולוגיה כמובן שנהניתי, אבל גם הילדים היו בעניין, מבוכים תת קרקעיים, כיף גדול.
נסענו ל"כפר האומנים טה קיל ", זה לא באמת כפר אומנים אלא כמה חנויות של אומנות עבודת יד. הלכנו לזכוכית, חנות נהדרת , לצערנו פיספסנו את ההדגמות של ניפוח זכוכית , מי שבעניין, זה רק עד 16:30.
סוף יום

היום השלישי
התחלנו במרכז לעופות דורסים, אם אתם רגישים לחיות בכלובים, אז פחות כדאי. לפי מה שהבנו הם מצילים את העופות מכל מיני אנשים פרטיים שחשבו שזה מגניב לגדל בז או תנשמת ואז התחרטו. החלק האדיר הוא שהוא מאפשרים להחזיק חלק מהעופות שעברו אילוף (falconry , אילוף בזים), וללטף והילדים היו בעננים.
אח"כ נסענו לבלו גרוטו ושטנו איתם בסירה מלטזית, ראינו ים כחול מדהים ומערות והילדים ממש נהנו. בשעה 12 כבר העלו את כל הסירות למעגן (אבל אולי זה כי היו ימים סוערים).
המשכנו לפליימוביל, הילדים בילו במשחק במשך 4 שעות !! יש מסעדה בפנים עם אוכל טעים ואפשר לשבת בכיף בזמן שהם משחקים, הם לא רצו ללכת…
נסענו למרשלוק, כדי לראות במה מדובר, עיירת נמל דייגים ממש חביבה, יושבים עם גלידה ברוגע , הילדים מצאו סירה נטושה לשחק בה, סיום אחלה ליום.

היום הרביעי
פה לא ביררנו עד הסוף את זמני הפעילות אז קצת התברברנו בהתחלה…
סוף סוף התחלנו את היום בגני בארקה, עם מטח התותח. שווה לשלם כמה יורו ולרדת עם הילדים לתותחים עצמם, החיילים החביבים מסבירים להם על הכל. התותח רועם מאוד… בבית קפה שם אכלנו את הבורקס המעולה שלהם.
השקפנו אל מה שנקרא 3 הערים, לא ממש סיירנו בהם.
נסענו לפורט ריאנלה, עם התותח הענק, בשעה 14 מתחיל סיור של שעתיים אשר כולל הדגמות של נשקים וחרבות, המון הסברים, רובם לא רלוונטים לילדים, אבל מאוד מעניינים למי שאוהב היסטוריה צבאית ופרטים איזוטריים. יש סיורים קצרים יותר בשעות לפני כן, שווה לבדוק מה מעניין.

היום החמישי והאחרון
מזג האוויר סוף סוף אפשר שייט, החלטנו לשוט רק לקמינו, ללגונה הכחולה. הילדים מאוד נהננו, גם מהשייט וגם מהמקום. המים קרים ואין רצועת חוף, יושבים על האבנים. אפשר להיכנס למים עם הילדים עליכם (או מצופים ), בדרך חזור השייט הוא בספיד בוט, הילדים עפו על זה!
בנסיעה עצרנו להשקיף על הכפר של פופאי, מכיוון שהביקורות בטריפ אדוויזר היו לא החלטיות החלטנו לוותר.
משם נסענו למוסטה, לראות את הקתדרלה המפורסמת, אכן מאוד מרשימה.
משם נסענו למצוקים מדהימים!!!!! רצינו לעשות אומגה, אבל מסתבר שצריך להזמין את זה מראש מולם במייל, הגענו למקום של האומגה, היא לא היתה אבל הנוף היה נהדר! לא זוכרת את השם אבל אם מממש תרצו תכתבו לי. אוטובוס רגיל לא מגיע לשם. משם המשכנו לצוקי דינגלי, אין בכלל מה להשוות (דינגלי לא מעניין בקיצור).

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן