חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלטה שבוע באוקטובר עם ילדים (סיכום טיול עם רכב)

רוצים לטוס למלטה לשבוע בחודש אוקטובר עם ילדים כולל רכב ? המחירים של הטיסות ממש זולים בחודש אוקטובר כי זה לא שיא העונה ולכן חופשה במלטה עם אוטו וילדים יכולה להיות שווה ומעניינת. זה אומנם לא חודש יולי או אוגוסט אך בהחלט אפשר לטייל וליהנות ממלטה המיוחדת!

**סיכום שבוע במלטה עם 3 ילדים (גילאי 4 עד 7) , עם רכב.**

אז לגבי רכב – לא מצליחה לדמיין איך היה נראה הטיול הזה בלי רכב. הרכב עשה לנו את הטיול! הגענו בקלות למקומות מדהימים, היה לנו נוח וקל להתנהל. נראה לי כמו סיוט להמתין עם הילדים בשמש הקופחת לאוטובוסים ולהיות תלויים במתי יגיע האוטובוס וכמה זמן יקח לנו. אם אתם לא הולכים על רכב, לפחות תבחרו במוניות….
מבחינת הכבישים – האיחוד האירופאי העביר למדינה 70 מיליון אירו לשיפוץ הכבישים ואכן יש המון כבישים חדישים ברמה גבוהה. נכון שיש גם כבישים צרים וסמטאות, אבל גם באיטליה למשל זה ככה לכן מי שרגיל לשכור רכב באירופה לא צריך לדעתי להתרגש מזה. הקושי הייחודי כאן הוא הנהיגה בצד שמאל ולכן רצוי שמי שיושב ליד הנהג יסייע בניווטים ויתזכר את הנהג מדי פעם באיזה צד לנהוג ואיך לפנות.
המיקום המומלץ ללינה מבחינתנו – אנחנו בחרנו ללון בצפון האי בבוג'יבה, יש גם אזור צפוני יותר שלדעתנו גם כן מומלץ – אזור מליחה. רוב האטרקציות המומלצות הן בצפון האי – החופים החוליים, קומינו, גוזו, פופאי. באזור הצפוני של האי אין שום בעיה עם חניה ואין בכלל פקקים ולכן זה מאוד נוח למי ששוכר רכב. מתוך שבוע של טיול נסענו למרכז/דרום האי רק יומיים ואז מדובר בנסיעה של כ-45 דקות.
המלון שאנחנו לקחנו Park Lane Boutique Aparthotel – כניסה לקישור של המלון בבוקינג!
מדובר במלון קטן במיקום במרכזי בבוג'יבה (יש בחוץ מסעדות, טיילת על הים, חנויות תיירים, חניון ענק בחינם). לקחנו דירה משפחתית מרווחת עם שלושה חדרי שינה, מטבח מאובזר. השירות והיחס במלון ראויים להערכה! לא לקחנו ארוחת בוקר, שילמנו בערך 160 אירו ללילה, ותוספות עבור הסעה מ/אל שדה התעופה ועבור צ'ק אאוט מאוחר (החדר היה לרשותנו עד 21:00 ביום החזרה).
הרכב ששכרנו – את הרכב שכרנו מסוכנות ליד המלון בשם car rentals, לא היה צורך להזמין מראש. הספיק לנו רכב קטן כי את הנסיעות מ/אל השדה עשינו דרך הסעות של המלון (שאטל פרטי עם נהגים מקסימים). הרכב עלה רק 26 אירו ליום.
מלטה המלצות עם רכב

המקומות בהם טיילנו –

חופים:
קומינו – את הסירה לוקחים מcirkewwa. מומלץ לקחת את הסירה הראשונה (08:30) ואם נוסעים עם ילדים להתמקמם בחוף החולי שבכניסה לאי. אנחנו תפסנו לנו פינה סלעית על החוף והיה לנו נוח לשבת ולהניח את הדברים. אפשר גם לשכור כסאות במחיר מופקע. יש דוכני אוכל, ארטיקים וכו'. בשעה 11-12 מתחיל להיות עמוס בטירוף.
גוזו – בגוזו עצרנו בשלושה חופים:
  1. החוף Daħlet Qorrot Beach שהיה מאוד יפה אבל לא היה לנו כיף כי היו מלא דבורים ומדוזות. המקום היחיד שראינו מדוזות במלטה.
  2. לשון ים שנכנסת ליבשה Wied Il-Għasri – מהמם! מושלם! וואו! לא לפספס!
  3. אגם קטן ומקסים שהוא בעצם ים שפרץ לו ליבשה דרך מערה קטנה Inland Sea Divesite – ממש כיפי!!
חופיים חוליים בצפון מלטה:
  1. בעיר מליחה Għadira Bay – חוף עירוני חביב עם מסעדה מעולה בשם maxima
  2. קרוב למעבורת יש חוף מושלם בשם Paradise Bay, מים טורקיז, נוף מהמם, מים רגועים, יש איפה לשטוף רגליים, יש מלתחות, יש קיוסק ומסעדה. זה החוף שהכי אהבנו במלטה עצמה. מאוד ממליצים!!
  3. שלושה חופים חוליים שהם מפרצים כאלה, עם נוף מהמם מלמעלה: Ġnejna Bay, Għajn Tuffieħa Bay, Golden Bay.
אטרקציות נוספות:
כפר פופאי – מומלץ להגיע על הבוקר, לתפוס מיטות בצל המקורה ליד החוף ולהניח את החפצים. כדאי את השייט לעשות מוקדם כשהים רגוע ושאין תורים. בילינו שם איזה 5 שעות בכיף.
שייט למערה הכחולה – גם מומלץ בבוקר לפני התורים
פליימוביל – היה ממש כיף גם משחקי הפליימוביל בחלק הסגור וגם מתקני השעשועים בחוץ. יש 15% הנחה בחנות בין השעות 1 וחצי ל3.
מוזיאון המדע ESPLORA בולטה. לבדוק שעות פתיחה. בילינו שם 5 שעות בלי להרגיש כולל החלק של הפלנטריום. היה ממש כיף! חנינו ממש ליד המוזיאון כי הגענו מוקדם, אני לא יודעת איפה חונים אם לא מגיעים סמוך לפתיחה.
סרט 5D בולטה – אטרקציה חביבה. קצת יקרה לטעמי, לא בטוחה אם שווה את זה. הילד הקטן מאוד פחד מהסרט.
האקווריום בבוג'יבה – נחמד מאוד אבל קצר מדי (פחות משעה). יש גן שעשועים טוב בחוץ אבל לא הכי מתאים לשעות החמות. על כל 10 פקקים שתביאו תקבלו כניסה חינם ליד, סתם פקקים של בקבוקים, תביאו מהארץ. לגבי מבוגר – אפשר לקחת מהמלון שובר להנחה של 3 אירו.
מפעל השוקולד בבוג'יבה – הסיור הוא רק בימי שבת ושני ולא ידענו אז פספסנו. אבל עדיין אפשר אבל לבוא בכל שעה בכל השבוע ושהילדים יכינו שוקולד. מעסיק אותם איזה חצי שעה בזמן שאתם שותים קפה…. עולה 7 אירו לילד.
מרסשלוק – נחמד להסתובב ליד הנמל. אכלנו במסעדה carrubia המנות היו טעימות וגדולות במחירים טובים.
לגבי מסעדות באופן כללי – עם הילדים אנחנו לא ממש נהנים ממסעדות בדרך כלל. אכלנו פעם ביום במסעדה, המנות בדרך כלל גדולות ומאוד טעימות. בבוג'יבה יש מסעדה נהדרת בשם LUZZU, המנות מצוינות! היתרון הוא הג'ימבורי המצוין בתוך המסעדה כך שהילדים יכולים לשחק בזמן שאתם יושבים לכם בשקט בפנים. צריך להביא לילדים גרביים לג'ימבורי.
לסיכום – מלטה נהדרת (מבפנים היא מכוערת וקצת מוזנחת, אבל החופים והנוף לים – וואו!!!), הטיול היה הרבה מעל הציפיות! חופים יפים ביותר! מאוד ממליצה. מבחינת העונה – היינו בשבוע האחרון של ספטמבר ומזג האוויר היה מושלם, כל השבוע 28 מעלות. אבל כשעזבנו המצב כבר התהפך ונכון לתחילת אוקטובר יש ימים גשומים.