חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול מלטה בחודש פברואר + קרנבל מלטה

מעוניינים לטוס בחודש פברואר אל מלטה? החלטה נבונה! מלטה היא לא רק יעד שכדאי לבקר בו בקיץ אלא גם בתקופת החורף הקסם של מלטה בולט! לפניכם מסלול טיול במלטה בחודש פברואר של מטיילים ישראלים שהגיעו ל8 ימים בתקופת הקרנבל במלטה בחודש פברואר!


טיסה בשעה 08:25
נחיתה בולטה בשעה
10:30
סיור בסנט ג'וליאן
יום שלישי 18/2/20

סיור בולטה
נכנסים בשער הכניסה לרחוב הראשי שנקרא רחוב רפובליקה, מצד ימין הבניין עם המשולשים זהו המשכן לאומנויות, אחריו אמפיתאטרון , פנייה ראשונה ימינה עד למעלה,(בדרך תראו את פסלו של ראש מסדר האבירים, ז'אן דה לה ואלט, תמשיכו למעלה, מצד שמאל תראו את משרדי הממשלה (עם התותחים על המדרגות), בהמשך למעלה ממול, הבורסה של מלטה. תעברו אותה ותיכנסו בשער הברזל, תגיעו לגני בראקה לתצפית מדהימה על הנמל הגדול ושלושת הערים. (Upper Barakka Garden של ולטה והערים הסמוכות ויטוריוסה (Vittoriosa) וסנגליאה (Senglea). הגנים נטעו בשנת 1661, אז היו נחלתם הפרטית של אבירים איטלקיים.
(בשעה 12:00 בדיוק מתבצע ירי תותחים מדומה). בגני בראקה יש בית קפה שבו מוכרים עוגות טעימות מאוד, וגם את המאכל הלאומי של מלטה, הפסטיצ'י. טעים מאוד! שווה לשבת לקפה. חזרה לרחוב רפובליקה,לא לפנות ימינה, להמשיך ישר למטה (בפינת החנות הירוקה) ופנייה ראשונה ימינה לסרט 5D מומלץ ביותר!! אחרי הסרט, לעלות חזרה לרחוב רפובליקה ולפנות שמאלה לכיוון הים , מצד ימין תראו את קתדרלת סנט ג'ון, לא לפספס! היכנסו לראות את אחת הקתדרלות המדהימות באירופה! חזרה לרחוב רפובליקה, שבו בקפה קורדינה ותספגו קצת את האווירה של המקום המיוחד הזה.
בהמשך הרחוב, מוזיאון ארמון האבירים (מצד ימין)מומלץ! ירידה לכיוון הים תביא אתכם לנמל מלטה ותצפית יפהיפיה נוספת על מלטה.

יום רביעי
19/2/20
קחו את אוטובוס התיירים למוסטה.

שם תוכלו לראות את הקתדרלה עם הכיפה השלישית בגודלה בעולם. סיפור הקתדרלה מעניין. תקראו עליה. רצוי להגיע לפני השעה 11:00, אז תוכלו להספיק גם לשוק שמאחורי הקתדרלה. תעלו חזרה לאוטובוס התיירים וסעו למערה הכחולה, שייט למערה עולה 8 יורו.
מערת הקשת הכחולה
(That IL-Nhejjathe Blue Groto)

מערת הקשת הכחולה היא בעצם מערכת של שש מערות, שהדרך היחידה להיכנס אליה היא באמצעות שיט או צלילה, נוף עוצר נשימה ואווירה מיוחדת מחכה בתוך המקום
לאחר השייט והצילומים, עלו בחזרה לאוטובוס, למדינה עיר הבירה הקודמת של מלטה (שנקראת גם עיר האצולה). שם תטיילו ברגל בסמטאות ציוריות, או שתעדיפו לטייל עם סוס ועגלה שממתינים בכניסה לעיר. ישנה אפשרות לנסוע ברכבת סובבת מדינה. (בתשלום כמובן).לעיר מדינה, אסור להיכנס עם רכבים, למעט בודדים שמורשים. לא לפספס את מסעדת פונטנלה המצויינת עם העוגות המדהימות והתצפית היפה על כל מלטה.
גם העיר המקסימה הזו היא יעד נפלא במלטה שכדאי לעצור בו לביקור. בתקופת השלטון הרומאי היתה מדינה עיר מבוצרת ולאחר מכן הועברה לידי הערבים, ומכאן הוא שמה. העיר מציעה סמטאות קטנות ומיוחדות, אתרים עתיקים מאד ואווירה שונה, בשל מיקומה הייחודי, על ראש גבעה. אחת האטרקציות המעניינות בעיר היא קתרדלת סנט פול (St. Paul’s Cathedral), הכוללת פרסקאות מרהיבות, ומוזיאון המספר את סיפורה של העיר וסיפורה של מלטה כולה
.
כפר האומנים טאה׳לי, Ta' Qali נמצא כעשר דקות נסיעה ממדינה.
מקום פסטורלי בו תוכלו לחזות באומנים שמייצרים קרמיקה, זכוכית ותכשיטים. (לכל מפעל צמודה חנות שבה אפשר לקנות).

20/2
יום חמישי

סנטה לוצ'יה הגן הסיני

הגן הסיני Chinese Garden of Serenity, Santa Lucija
כניסה חופשית לגן
טלפון לתאום 21666000
הגנים ממוקמים בעיירה Santa Lucija , על כביש Tal Barrani road בדרך לעיירה Tarxien, לגן מגיעים בקווי אוטובוס ממלטה לעיירה סנטה לוציה, אוטובוסים מספר 15, 115 , האוטובוס עוצר ליד מגרש המשחקים ,הגן הסיני מקביל לכביש הראשי לכוון הכיכר, מחוץ לסנטה לוציה לכוון לוקה Luqa.
מידע
גן שמדלגים עליו מחוסר זמן וחבל, כי הוא שווה ביקור על מנת להרגע קמעה ,הכניסה לגן בסגנון חזית פגודה סינית שמשני עבריה בפתח מוצבים פסלים, לאחר הכניסה דרך שער הכניסה נתקלים בבריכה המרכזית במרכז של הגן , המוקף במבנים בסגנון סיני,

לאחר שיפוץ של המכון הסיני במלטה נפתח שוב הגן בשנת 1997, בעת הביקור כדאי לקבל חוברת הכוללת הסברים לסימליות של כל דבר בגן, מפת הגן ותמונות הכול בחוברת המחולקת במקום,
העיר בירגו וויטוריוזה

קרנבל תחרות ריקודים בולטה
התוכנית מתחילה בכיכר סנט ג'ורג ' s עם חברות ריקודים תחרותי ושמציעות המלך קרנבל ציפה, מסכות גרוטסקי, , 16:30 – 20:30
St George’s Square, Republic St, Valletta, Malta

יום שישי
21/2
קרנבל

קרנבל תחרות ריקודי ילדים בולטה
מתחילה בכיכר סנט ג'ורג ' עם השתתפות של מספר חברות ריקודים יחד עם defilé עם השתתפות של המלך ממשיכה לאורך הרחוב הרפובליקה עד אחר הצהריים המוקדמים
22 Feb, 09:30 – 11:45
St George’s Square, Republic St, Valletta, Malta

ביום שבת וראשון אחר הצהריים משחק סאטירי המכונה "הקרמילה" יתקיים ברחוב סנט ג'ון, ולטה (מול קתדרלת סנט ג'ון

שבת
22/2
קרנבל
קחו את האוטובוס הציבורי לעיירה מרסהשלוק. זהו כפר הדייגים בו מתקיים השוק הגדול במלטה רק בימי ראשון. עם ההגעה לשוק, תוכלו לספוג מעט מההוויה של מלטה כשמסביבכם מלטזים עושים קניות. ממליצה לאכול צהריים במסעדת הדגים המצויינת "קרוביה".
בריכת סנט פטר נמצאת ליד מרסהשלוק. אפשר להגיע עם סירה שלוקחים מהנמל, או בהליכה של כחצי שעה: נוסעים בתחבורה הציבורית למקדשי הגר אים (hagar qim ) במתחם יש 3 מקדשים שנבנו 3600 עד 3200 לפני הספירה ושוכנים על צוק בדרום מלטה . סלעים גדולים –מגאליתים, מרכיבים את המקדשים , ביניהם סלע שמשקלו 57 טון !
בכניסה לאתר יש מרכז מבקרים הכולל גם מיצג מולטימדיה על התקופה והפולחן במקום ובנוסף מקבלים אוזניות המשמשות כמדריך אישי לאורך המסלול ונותנות משמעות למה שהעיניים רואות. יש עוד מקדשים מונומנטליים במלטה אך הבונוס כאן ,הוא מסלול טיול של כשעה היוצא משטח המקדשים ,לאורך המצוק המשקיף על הים ,המשתרע אל האופק בשלל גוונים ולאי הקטן ממול, פילפלה. מרהיב.

קרנבל
תוכנית אחרת מתחילה בכיכר סנט ג'ורג ' בולטה עם השתתפות של חברות ריקודים תחרותי, מרחף ניצחון ועוד צף. התוכנית בכיכר סנט ג'ורג ' מסתיימת בסביבות 19:00 אולם מצעד הציפה ממשיך לאורך רחוב הרפובליקה עד לשעות הערב המאוחרות

ביום שבת וראשון אחר הצהריים משחק סאטירי המכונה "הקרמילה" יתקיים ברחוב סנט ג'ון, ולטה (מול קתדרלת סנט ג'ון

יום ראשון 23/2
קרנבל

גוזו – צאו מוקדם בבוקר עם אוטובוס התיירים לנמל צירקאוה, שם תעלו על מעבורת לגוזו ובגוזו תעלו שוב לאוטובוס התיירים עם אותו כרטיס. תבקרו בקליפסו, תצפית על חוף רמלה, מרסהלפורן (בריכות המלח), מפרץ דווירה, שלנדי(כפר דייגים), ויקטוריה (עיר הבירה של גוזו), סיטאדל. חזרה למעבורת שתחזיר אתכם למלטה (שימו לב לשעות המעבורת). (מהנמל ניתן להגיע בסירות לקומינו, הלגונה הכחולה)

קרנבל בגוזו בויקטריה ובנאדור

מצעד ילדים עם השתתפות של בתי ספר לריקודים פרטיים הן ממלטה ו גוזו והן חברות בקטגוריה C. התהלוכה מתחילה בכיכר סנט ג'ורג ' ומצעידה בואלטה, המצעד יגיע עם הופעה של כל החברות בכיכר סנט ג'ורג '.
24 Feb, 10:00 – 13:00
St George’s Square, Republic St, Valletta, Malta

יום שני 24/2 קרנבל
בגוזו
נסיעה לפלוריאנה

פלוריאנה (מלטזית Furjana; אנגלית Floriana) היא עיר במלטה השוכנת בסמיכות לבירה ולטה, מדרום-מערב לה. העיר נתחמת על ידי הנמל הגדול מצידה הדרום-מזרחי ועל ידי נמל מרסמשט השוכן צפונית-מערבית לה. בפלוריאנה שוכנים רוב משרדי הממשלה של מלטה, ובנמל הגדול נמצא רציף הנוסעים של קו המעבורת בין מלטה לסיציליה.
העיר כיום[
פלוריאנה משתרעת על-פני שטח של 0.94 קמ"ר

גראן פינאלה: תערוכה ססגונית של קרנבל צף לאורך הרחוב הראשי של פלוריאנה – רחוב אנה הקדושה
25 Feb, 18:00
Saint Anne Street, St Anne Street, Floriana, Malta

יום שלישי קרנבל
25/2
סעו באוטובטס לעיירה סלימה, שם תיקחו שייט מפרצים שבו תראו את מלטה מהים. מראה ייחודי ויפה, לא מומלץ כשהים גלי. סלימה היא האזור הגדול והמודרני ביותר במלטה לשופינג. הקניון הגדול במלטה נמצא בסלימה והוא נקרא דה פוינט. מלבד הקניון עם המותגים המוכרים, ברחובות סלימה יש חנויות מותגים נוספות, בתי קפה ומסעדות

יום רביעי 26/2
קומינו – זהו האי הקטן ביותר מבין שלושת האיים, המקום יפה להפליא, לא מומלץ לחזור בשיט של שעה וחצי לסלימה, כשהים סוער, זה פשוט סיוט

קומינו, האי השלישי במלטה, שטחו כ-3.5 קמ"ר, הוא אינו מיושב, אין בו תנועת רכבים ולמעשה, רק מלון אחד קטן שוכן בו. צלמים, חובבי טבע וכמובן צוללנים מכל רחבי העולם מגיעים לקומינו לעשות את שלהם באדיקות רבה מידי שנה. הלגונה הכחולה באי היא האטרקציה המרכזית: מים כחולים, חול לבן, נצנוצי שמש עליהם. הפעילות המהנה שקומינו מציעה למטיילים היא טיול רגלי נינוח, רצוי יחפים על החול, צפייה בנופי המים היפים ובעיקר, רגיעה.

יום חמישי 27/2
טיסה חזרה
יום שישי
28/2

המקדשים המגליתיים – ישנם שישה מקדשים שכאלה המוכרים ע”י אונסקו באתרי מורשת עולמיים ובהם כאלו הניצבים בשלמות עד היום. כדאי לשים לב שבמלון דולמן התגלה מקדש שכזה והוא ממוקם במרכז המלון דולמן.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן