חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נופש כשר במלטה עם ילדים ל-6 ימים

שומרי כשרות? רוצים לקבל טיפים על נופש כשר במלטה עם ילדים לשבוע? לפניכם המלצות על חופשה משפחתית כשרה במלטה עם ילדים בנושאים של התניידות, מזג אוויר, אוכל כשר, מסלולים מומלצים ואטרקציות במלטה ועוד..

נסענו בהרכב משפחתי – זוג + 3 ילדים (גילאי 5,5,3).

התניידות:

הלוך חזור משדה התעופה באמצעות מוניות דרך אפליקציית bolt. ניתן לבקש מהמלון קוד לנסיעה הראשונה שנותן הנחה של 5 יורו. למקרה שאין למלון, ניתן לחפש קודים כאלו גם באינטרנט.

בשאר השבוע נסענו באוטובוסים. אנחנו קנינו כרטיסים כל נסיעה בנפרד. עלות כרטיס למבוגר – 2 יורו. הכרטיס תקף גם לשעתיים אח"כ, כלומר ניתן להחליף אוטובוסים ללא עלות. בדיעבד היה כדאי לנו לרכוש כרטיס חופשי שבועי, בעלות של 21 יורו לאדם.

לא היה צריך לשלם על הילדים.

האוטובוסים במלטה די טובים, מגיעים לכל האטרקציות המרכזיות ובתדירות טובה.

בקבוצה דובר רבות על העומס באוטובוסים. פרט לנסיעה לגוזו, לא הרגשנו אותו. הסיבה כנראה בעקבות השעות המוקדמות שהתחלנו את היום. ברוב המקרים היינו על האוטובוס כבר ב- 8.

כדי למצוא את הקווים הנכונים והתחנות הנכונות השתמשנו ב- google maps. מדהים כמה שהכלי הזה יעיל. היינו צמודים אליו.

דרך אפליקציית בולט ניתן לשכור גם קורקינטים חשמליים. השתמשנו באופציה זו במקרה שאחד מאיתנו היה צריך לצאת לבד לקנות משהו.

המחיר – יורו לפתיחת הקרוקינט ועוד 0.15 יורו לדקה.

מזג אוויר:

די דומה למישור החוף כאן. שעות הבוקר נעימות. 11 – 17 חם (סדר גודל של 30 מעלות) ובשעות הערב נעים מאוד.

טלפון:

קנינו ב- 20 יורו בשדה התעופה 10 ג'יגה ושיחות חינם לכל טלפון ברשת vodafone. אפשר למצוא ביותר זול. לא יצא לנו להתקשר בכלל, אלא בעיקר לחרוש על האינטרנט.

אוכל:

אנחנו שומרי כשרות כך שלא אכלנו במסעדות ואת רוב האוכל הבאנו מהבית. לשמחתנו, היו יחסית הרבה מוצרים כשרים בסופרים עם סימון כשרות עליהם. ניתן להעזר באתר בית חב"ד בנושא.

מחירי האוכל (בסופרים וכן במסעדות) פחות או יותר כמו בארץ. בנוסף, אסור לשתות מים מהברזים כך שחייב לקנות מים כל יום.

האוכלוסייה באי:

אנשים מאוד נחמדים. כולם דוברי אנגלית ברמה גבוהה וקל להתנהל מולם. הרגשנו בטוחים להסתובב עם כיפה וציצית גם בשעות הלילה.

מלטה נופש כשר
מלטה נופש כשר

מסלול הטיול:

יום ראשון:

נחיתה והגעה למלון באזור סלימה + טיול באזור בשעות הערב. חיפשנו את תחנות האוטובוס הרלוונטיות וחנויות. ביום ראשון כמעט הכל סגור. אין עם מי לדבר והיו אזורים שהרגישו ממש כמו אזורי רפאים.

יום שני:

נסיעה בבוקר ל- blue grotto (המערה הכחולה). היה צריך לקחת קו אחד לוולטה ומשם למערה הכחולה. לקח לנו בערך 40 דקות להגיע. ירדנו לשיט במערות, בעלות של 8 יורו למבוגר ו- 4 לילד. לא היה צורך לשלם על בת ה- 3. הכרטיס לשיט מקנה הנחה של 3 יורו בכניסה לאקווריום של מלטה (בהמשך). השיט מתבצע באמצעות סירת מנוע קטנה שיכולה להכיל בערך 10 אנשים.

השיט לקח בערך 20 דקות עם הסברים של משיט הסירה. אחלה חוויה למבוגרים ולילדים. באמת יפה.

הבנתי שלפני הנסיעה צריך לברר האם הים סוער או לא, כי יש מקרים בהם השיט מתבטל. בפועל, בעל המלון לא ידע איך מבררים את זה, אז נסענו בכל זאת. יותר מזל משכל.

לאחר השיט, נכנסו לשחות שם בים. הגישה לא נוחה לילדים (אין חול, רק סלעים ומזח מבטון) והמים מאוד עמוקים, כך שצריך להיצמד לילדים כל הזמן.

אחרי השחיה שטפנו את עצמנו במקלחות של הים (היו מים חמים!!!) ונסענו לאחה"צ בוולטה. מומלץ ביותר. אפילו ישבנו בגלידרייה של haagen dazs, שם מוכרים גם גלידות סגורות עם סימן כשרות.

יום שלישי:

גוזו. נסענו בקו 222 שהגיע ממפרץ balluta עד לנמל cirkewwa. משם לקחנו מעבורת לגוזו בעלות של בערך 5 יורו למבוגר ו- 2 לילד. התשלום הוא ל- 2 הכיוונים. אפשר לשלם או בהלוך או בחזור (המליצו לנו לשלם בהלוך שכן בחזור יש עומס על הקופות).

בתוך גוזו התניידנו בתחבורה הציבורית. כרטיס האוטובוס שקינו במלטה היה תקף גם בגוזו. ביקרנו בחוף שנקרא San Blas Beach. חוף יפיפה אך לא פרקטי לילדים. יש הליכה קשוחה עד אליו והוא ברובו אבנים. מומלץ רק אם אתם בלי ילדים קטנים וממש בא לכם מקום לא מתוייר לנשרקל.

בנוסף ביקרנו באזור Dwejra וב-Dwejra Inland Sea. אזור מדהים ביופיו ופרקטי לילדים. מומלץ.

יש בגוזו מס' אוטובוסים לתיירים שעוברים בכל האתרים המרכזיים באי, וניתן לעלות ולרדת מהאוטובוסים מתי שרוצים (במחיר של 18 יורו למבוגר. ילדים קטנים בחינם). ייתכן וזאת הייתה אופציה טובה יותר, מאחר והתחבורה הציבורית בגוזו פחות טובה ממלטה.

יום רביעי:

האקווריום הלאומי של מלטה.

מחיר למבוגר 14 יורו למבוגר,ילדים עד גיל 12 – 7 יורו. מתחת לגיל 4 חינם. ניתן לקבל כרטיס חינם לילד אם מביאים להם 10 פקקים של בקבוקים. היינו שם בערך שעה וחצי עד שהמקום מיצה את עצמו. בערב הלכנו על הטיילת של סלימה וביקרנו בקניון THE POINT – קניון בסטנדרטים גבוהים לגמרי.

יום חמישי:

קומינו – הלגונה הכחולה. הגענו שוב לנמל cirkewwa ומשם לקחנו שייט ללגונה הכחולה בעלות של 13 יורו למבוגר (הלוך חזור).

המקום הכי יפה במלטה. עד 12 בערך היה נחמד להיות שם. החל מ- 12 היה צפוף מידי וחזרנו למלטה.

בשעות אחה"צ נסענו לטייל בעיר העתיקה של מדינה. המקום בינוני. לדעתי לא שווה את הנסיעה הארוכה יחסית מסלימה.

בשישי – שבת עברנו למלון בסינט ג'וליאן, כדי להיות קרובים לבית חב"ד. כרגע יש שם איזשהו חג (לא ברור איזה. שאלתי מס' מקומיים והם גם לא ידעו). בשעות הערב חלק מהכביש הראשי של האזור סגור, ויש מלא דוכנים, וצעירים מבלים. מידי פעם יש זיקוקים ואפילו עברה לנו תזמורת בהרכב של עשרות נגנים מתחת למלון. קיצר אווירה של יום העצמאות.

התפללנו בבית חב"ד בשישי בערב ושבת בבוקר. אכלנו בשבת בבוקר בלבד. הארוחה לא שווה את הכסף. אכלנו במסעדת לחיים – מסעדה כשרה, בפועל יצא לנו לשלם בערך 350 ש"ח (להרכב משפחתי) על חלה, סלטים, גפילטעפיש, וקצת תפוחי אדמה ובשר. אם כי היה נחמד להיפגש עם ישראלים אחרים לארוחה משותפת.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן