חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה עם ילדים במלטה

חופשה עם ילדים במלטה: מלטה היא יעד נהדר לחופשה עם ילדים – במלטה תוכלו למצא אטרקציות רבות שיעסיקו את הילדים ואתכם בזמן החופשה המשפחתית. מלטה עם ילדים? מלטה היא טיול מושלם עבורם ועבורכם!

מלטה היא יעד נהדר לחופשה עם ילדים – יש בה מלונות מפנקים, המון ים, מתקנים ואטרקציות מלהיבות. במרבית המלונות תוכלו למצוא מספר בריכות, ביניהן בריכות לילדים ופעוטות, מתקני שעשועים ומשחקיות שונות. אך גם מחוץ לבתי המלון המהנים, מלטה עשירה באפשרויות בילוי לקטנים ולגדולים.

יש מלא מה לעשות לילדים. הפארק של פופאי מקסים!! הלגונה הכחולה אטרקציה מקסימה לילדים. יש שיט בסלימה. מדינה מדליקה על כיכרות סוסים. ימי ראשון פתוח השוק במרשסלוק ויש שם קניות ושווקים שווים לילדים. יש את המערה הכחולה שנכנסים למערות, מהמם עם סירות ואחר כך נכנסים למים. יש בסלימה ברים עם בריכות על הים, אתם שותים שייקים והילדים במים. מלטה מקום מקסים לילדים. אחלה יעד עם ילדים!

מקום הבילוי המועדף על הילדים בכל 3 האיים השוכנים במלטה הוא כמובן הים. ברחבי מלטה ניתן למצוא חופי ים תוססים, וגם חופיים בתוליים בהם תבלו כמעט לבדכם. בנוסף, ישנן אטרקציות לילדים כמו הפארק הימי הכולל מופעי דולפינים, אריות ים וגם שחייה עם דולפינים, פארק מים בו שפע של מגלשות ובריכות מכל הסוגים, כפר פופאי המלהיב שבו צולם גם הסרט המדובר (Popeye Village Fun Park) המציע בילוי מהנה בין בתי הדמויות, מתקנים מתנפחים ובובות ענק של אוליב, פופאי ועוד דמויות מרתקות.

פארק שעשועים של צעצועים מוגדלים. בפארק הפליימוביל (Playmobil FunPark) תמצאו שפע של דמויות ואביזרים ותוכלו לטייל בעולם דמיוני של פיות, אבירים, נסיכים, שוטרים ומה לא. ועוד אטרקציות מעניינות במלטה, שיכולות בהחלט לעניין את הילדים, הן: העיר וולטה העתיקה, העיר מדינה בסגנון ימי הביניים, כפרי אמנים ודייגים, חנויות, ושלל מקומות לטיולי טבע ואתרי צלילה. פארק פליימוביל הוא לחובבי הז'אנר בלבד. אם יש לכם ילדים חובבי פליימוביל, הם יעופו על המקום. היה לנו יום אחד גשום, אז הלכנו לפארק פליימוביל, והילדות מאד נהנו שם. בפנים הרבה פינות עם פליימובילים שונים למשחק, קפיטריה נחמדה, בחוץ מתקנים שגם העסיקו אותן (אפילו שירד גשם.. אז בהפוגות) וכמובן, חנות פליימוביל גדולה עם מחירים סבירים. אם מתכננים לקנות בחנות, אז אפשר לקנות כרטיס כניסה שנותן הנחה של 10% על החנות והקפיטריה (מספיק כרטיס אחד כזה כמובן). לצערי, הסיורים במפעל הסמוך כבר לא מתקיימים.

לא לוותר על הפלגה במעבורת לגוזו וקומינו (במיוחד קומינו) אנחנו הפלגנו לגוזו ואחרי סיור בגוזו הפלגנו ללגונה הכחולה בקומינו.
גם הבלו גרוטו (המערות הכחולות שוות ביקור)
מומלץ לבקר בעיר מדינה,סאלימה וכמובן וולטה.
אפשר לעשות יום כיף במיוחד לילדים שכולל חצי יום בפארק מארינה מדטריאנו שיש בו דולפינים ,כלבי ים ועוד מגוון חיות. לשחות עם דולפינים (מזמינים באתר שלהם עוד מהארץ) ואפשר להזמין גם אינטרקציה עם כלב ים. חבילות יקרות מאוד בפארק אבל שווה וזיכרון לכל החיים. כשמסיימים ניתן לעבור לפארק מים שנמצא ממש ליד.

שיט סביב ולטההשיט יוצא מסלימה, אחד המרכזים התיירותיים של מלטה, אורך כשעה וחצי, ולהפתעתי היה מהנה מאד. הילדות נהנו לעבור בין הסיפון העליון לחדר התחתון, והסירה הפליגה למרות שהיה ים סוער. (יתרון ל-Captain Morgan, שלהם סירות גדולות יותר). יש לברר מראש את שעות ההפלגה, שכן הסירה יוצאת כשלוש או ארבע פעמים ביום.

אם יש ערב פנוי כדאי ללכת למופע האבירים בוולטה עיר הבירה, מתקיים בדרך כלל בימי חמישי וכל המופע באנגלית..המופע כולל ארוחת ערב בסגנון האבירים והופעות של אבירים על סוסים וחרבות.

כפר פופאיי, איפה שצולם הסרט פופאיי בכיכובו של רובין וויליאמס המהמם;
האקווריום הקטן אבל יפה ממש
מוזיאון המדע Esplora, שאולי טכנית הוא לילדים, אבל אני ובעלי נהננו בו לפחות כמו הילדים (וזאת הסיבה שלא צילמתי וידאו – פשוט לא חשבתי על זה כי היה כל כך מקסים). היינו בהמון מוזיאוני מדע ברחבי העולם וללא ספק זה היה הכי טוב מבין כולם.
מפעל השוקולד – שילבנו באותו יום של האקווריום. סיימנו את האקווריום וצעדנו ברגל כ15 דקות עד למפעל – יותר נכון חנות. לא נרשמנו לסדנאות מראש, הגענו לשם וביקשנו הפעלה לילדים – כל ילד קיבל 2 עיצובי שוקולד עם מלא אפשרויות מילוי. הסבר כיפי, הלבישו אותם, הראו להם את התהליך – יצא 7€ לכל ילד והיה ממש משתלם. בזמן הזה אנחנו ישבנו ונהננו מהבראוני שלהם. מפעל השוקולד של מלטה 🍫 (רחוב Saint Anthony, בוגיבה). המקום קטן יחסית ולא "מפעל" של ממש. בשנה שעברה הייתי בחנות המפעל של לינדט בשווייץ אבל שם לא רואים את תהליך הכנת השוקולד ופה זה יותר קטן ואינטימי ורואים את ההכנה.
זה בעצם שילוב של חנות מפעל, בית קפה וסדנאות להכנת שוקולד (למבוגרים גם בירות, יין וקוקטיילים). וכן טעימות של דוגמיות וצפייה דרך חלון בתהליך הכנת השוקולד. יש לבדוק מתי יש סדנה אם רוצים להשתתף בכזאת ויש גם אפשרות להדרכה מקצועית יותר לקבוצות שבה מפרטים בהרחבה על השוקולד, ההיסטוריה שלו במלטה תהליך ההכנה וכו'. בין המבחר גם שפע של סוכריות והמוצרים מותאמים למגוון אוכלוסיות- ללא גלוטן, מופחת סוכר, טבעוני וכו' כך שכל אחד יכול למצוא שם מענה.  בזמן שהייתי לא התקיימה סדנה לכן רק טעמתי, צפיתי ורכשתי 😀 השוקולד ממש טעים, האווירה נעימה (מזגן!!) והאירוח חם ומלבב. אם אהיה שוב במלטה אין לי ספק שאחזור לשם. זה בבוגיבה עיירת חוף שיש בה הרבה מלונות וכמה אטרקציות. ביקור בולטה מרחק של 40 דקות נסיעה בתחבורה ציבורית. יש אופציות נוספות במיוחד אם שוכרים רכב.

מוזיאון אוסף המכוניות הקלאסיות 🚗 (רחוב Tourists בקאוורה, בוגיבה).

תצוגה מרשימה בת שתי קומות של מעל 100 מכוניות קלאסיות ואופנועים. יש מוסך קטן שמשמר ומשפץ את המכוניות ואפשר לראות את העובדים שם בפעולה. חלק מהמכוניות נדירות ביותר ומקצתן מוצע למכירה. המקום משופע בפריטי רטרו כמו ג'וקבוקס, מכונות מזל, צעצועי וינטג', בגדים ופוסטרים. בנוסף ניתן לצפות בסרטון על התרבות המוטורית במלטה ולעיין בספרות מקצועית ומגזינים בנושא. המייסד והבעלים הוא אספן ותיק ורוכב מקצועי, מסביר פנים, כריזמטי ונלהב מסתובב ומשוחח עם המבקרים. השהות שם היתה לי קצת מאתגרת כי אין מיזוג אלא מאווררי תקרה . החלטתי ללכת לשם ביום החופשי שלי בטיול המאורגן וגיליתי פנינה נוסטלגית של ממש! היה שווה את ה-10 יורו כניסה.

סקירה כרונולוגית של המקומות שהיינו בהם עם ילדים: 
סנט ג׳וליאן – לטעמינו מאוד לא מתאימה למשפחות עם ילדים קטנים (בעגלות) – המקום מאוד רועש בלילות והדרכים מאוד לא ידידותיות למעבר עם ילדים קטנים. בכללי בילינו שם את רוב הזמן בחוף החולי הקטן ובבריכת המלון (לה-מרידיאן, מלון מעולה בלוקיישן בינוני שאינו קרוב לפצ׳וויל).

וולטה – מקום יפהפה, היה לנו כיף מאוד להסתובב שם (חנויות מותגים, מסעדות, קתדרלות…). קצת התאכזבנו מגני באראקה כי ציפינו לראות גנים גדולים אך גילינו שזה כמה ערוגות מסביב למזרקה ומרפסת שצופה לתותחים ולים. בילינו במקום יום שלם בכיף.

מרסהשלוק – לא אהבנו בכלל, נחמד לראות את הסירות הצבעוניות אך זה ממצה את עצמו כעבור 4.5 דקות. עשרות דוכנים שמוכרים את אותה סחורה בדיוק (מזכרות) ללא שום מגוון. אכלנו צהריים במסעדת דגים נחמדה והסתלקנו.

פליימוביל – נחמד אבל לא לצפות לפארק שעשועים מטורף. זה מתחם די קטן שמחולק למספר חדרים (3-4) שיש בו המון פליימוביל לשחק בו. בחצר יש 3 מגלשות ואוניית פיראטים קטנה שאפשר לטפס עליה. הילדה (בת 3) נהנתה בסה״כ אבל זו פעילות לשעתיים ולילדים עד גיל 6 (או מכורים לפליימוביל).

גולדן-ביי (mellieha) –
מלון Radisson Blu Resort, Malta St. Julian's שיש לו חוף חולי פרטי וגם הרבה בריכות (מומלץ). המלון נמצא גם מאוד קרוב לעיר מדינה היפה (נהנינו בה מאוד – שווה ביקור).

האקווריום הלאומי – יש לו תצוגה מאוד יפה ועיצוב מרשים מאוד. נהננו מאוד והתאכזבנו לגלות שאחרי 40דקות נגמר המסלול והביקור (הוא די קטן). השלמנו את הבילוי בגינה (עם שעשועים לילדים) שיש מחוץ לפארק. בסה״כ מאוד יפה ומולץ אבל שתדעו שנגמר מהר.

כפר פופאי – מקום מגניב לילדים גדולים ומבוגרים, אין מה לילדים קטנים (שלא יודעים לשחות) לחפש שם. עקרונית זו הסצינה שהוקמה עבור צילומי הסרט והפלאייר נראה יותר מבטיח מהמקום, עוברים בין ביתנים שלא מוצג בהם דבר (הם יכלו להפיק מזה הרבה יותר). החוף עם המתנפחים במים מגניב מאוד (כאמור, רק למבוגרים ולילדים שיודעים לשחות). יש בקצה הפארק גם בריכה לילדים קטנים אבל לא הייתי משלם בשביל זה כניסה לפארק אם יש לכם בריכה במלון.

מדינה – כמו שכבר רשמתי, מקום יפה מאוד, כיף מאוד להסתובב שם ולאכול שם (מסעדות נהדרות).
*מוכרח לציין שפונטנלה (fontanella) היה זוועתי – מבחר ענק של עוגות זוועתיות ולא טעימות (ספוג חנק), שירות רע, נוף מהמם.

רשמים נוספים:
– האוכל בכללי לא טעים אלא אם אתם רודפים אחרי המלצות/טריפ-אדווייזור (ברוב המקומות האוכל מאוד בינוני).
– השכרת רכב ממש תלוי לפי הנהג, יכול להבין את אלו שלא ממליצים כי אכן הרחובות צרים מאוד (בסנט ג׳וליאן) ומלאים בכיכרות (שאר האי) ולא מוסיף לזה העובדה שנוהגים בצד שמאל (נהג מימין). מצד שני, הנוחות הייתה נהדרת ולא הרגשנו ששרפנו זמן בהמתנה לתחבורה ציבורית שהייתה מפוצצת (היינו גם עם העגלה של הילדה).

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן