חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחבורה, התניידות וניווט במלטה

תחבורה, התניידות וניווט במלטה: כל מה שצריך לדעת על אוטובוסים, מוניות, רכב והתמצאות במלטה, אלו ההמלצות והטיפים החשובים ביותר עבור מטיילים ישראלים:

מכיוון שמדובר באי, אמצעי התחבורה הנוח ביותר, כדי להגיע אל האתרים השונים בו, היא בעזרת רכב שכור. אם אתם עולים על טיסות למלטה ומתכננים חופשה באי המקסים הזה, מומלץ לכם לשכור רכב באחת מחברות השכרת הרכבים. תוכלו למצוא אותן בשדה התעופה עצמו או בערים הגדולות. שימו לב כי הנהיגה במלטה היא בצד שמאל של הכביש.

קשה מאוד לנהוג במלטה, תשתית כבישים ישנה וצרה מאוד, נהיגה בין סמטאות צרות בערים הגדולות, בלתי אפשרית.
*לעומת זאת, רשת אוטובוסים טובה מאוד! מחיר נסיעה באוטובוס 2.4 יורו ל-3 שעות, לשמור את הכרטיס!
*יש גם את אוטובוס התיירים שהוא יותר מיושן, כל אוטובוס מגיע לאתרים אחרים באי.
*חשוב מאוד: אם הגעתם למלטה ביום ראשון, כל החנויות סגורות. זה יום שבת שלהם.
*מה שכן אפשר ומומלץ לעשות, ביום ראשון, לנסוע לשוק בכפר הדייגים מרסהשלוק. שוק שנותן לכם לחוות את ההוויה המקומית של המדינה המיוחדת הזאת. זהו שוק גדול מאוד ויש בו הכל מהכל.

להזמנת הסעה פרטית משדה התעופה למלון שלכם במלטה לחצו כאן!

המעבורות משמשות כאמצעי תחבורה פופולארי מאד, הן עבור המקומיים והן עבור תיירים, המעוניינים להגיע מהאי אל אתרים אחרים או אל איים אחרים, סמוכים, כמו למשל שייט מהאי מלטה לאי גוזו. גם האוטובוסים והמוניות (שצבען לבן) הינם אמצעי תחבורה יעיל, אם כי עשוי להיות יקר יותר, בהשוואה לאמצעי התחבורה האחרים. 

כדאי לקחת את האוטובוסים (אדום וכחול) ולרדת במדינה, בוולטה , לשוט במעבורת לאי גוזו ולטייל ברבט ויקטוריה, הלגונה הכחולה.
אפשר לקחת שייט לשלושת האיים, לטייל לאורך הטיילת. ניתן לטייל עם אוטובוסים רגילים. כל יום למקום אחר. לדעתי אפשר לוותר על רכב . בכל מקרה לקומינו אי אפשר להגיע עם רכב במעבורת כי לא נוסעים שם רכבים…

יש שתי אפליקציות זולות למוניות במלטה שעובדות כמו uber. הראשונה היא Bolt – נקראת גם taxify. *הדבר היחיד שצריך לשים לב אליו הוא שנקודת האיסוף נכונה (לפעמים צריך להזין כתובת) והשניה היא e-cabs. השתמשנו בבולט מהאיסוף מהשדה תעופה ועד החזרה לטיסה והיה זול ומעולה.

*הדבר היחיד שצריך לשים לב אליו הוא שנקודת האיסוף נכונה (לפעמים צריך להזין כתובת)

תחבורה ציבורית – נוחה מאוד באופן כללי, המחיר 2-3 יורו לנסיעה והכרטיס תקף לשעתיים.
ממליצה להוריד את האפליקציה tallinja (עובד רק עם אינטרנט) בה תוכלו להזין מוצא ויעד ולראות איזה קו אתם צריכים. (לכל תחנה יש שם שכתוב בתחנה עצמה וגם במפות של google).
מי שנוסע עם ילדים אני חושבת שעדיף לשכור רכב.
בנוסף, נהגי האוטובוסים אדיבים מאוד ובאמת סייעו בכל דבר ששאלנו.
תחנה מרכזית בוולטה- יש לוח לפיו רואים איזה קו יוצא מאיזה רציף, מאוד נוח והקווים מגיעים בזמן.

בסיינט פול יש תחנה המרכזית של האיזור. יש אוטובוסים לכל האי- חלקם בתדירות גבוהה יחסית (רבע שעה) אבל הרוב לדעתי בין 20-40 דקות.
אנחנו זוג שהתנייד רק באוטובוסים, ומהר מאוד קולטים איזה קווים טובים יותר ופחות ואיך להתנהל. הכל בגוגל מפס.
אגב- קנינו שם כרטיס לשבוע ב21€… היה הכי קל. השתמשנו בו גם בגוזו.

הרבה פעמים האוטובוסים ממש מלאים (יש להם אוטובוסים קצת יותר קטנים משלנו והם מעט כסאות יחסית… בערך 30 וקצת..)
אוטובוסים לאטרקציות מרוחקות שמגיעים אחת לשעה- למשל למרסשלוק יצאו מהתחנה המרכזית (בוולטה) ברבע שעה איחור… נראה כמו ניסיון לחכות שיהיו מלא נוסעים או משהו… או סתם איחור (בכלל- קחו בחשבון שלפעמים אוטובוסים ממש מדייקים אבל לפעמים…נמרחים)
המלצה אישית להשתמש כמה שיכולים בקווים שמתחילים בtd- זה הסימון לאוטובוסים ישירים בלי הרבה תחנות, משפיע כמובן על כמות האנשים.

אם יש לכם נסיון בנהיגה בצד ימין רכב בעיני הכי שווה לטיול כזה בפרט שאתם משפחה. בעית החניה קיימת בעיקר בוולטה אבל בהחלט יש מקומות חניה גם שם אם טיפה מתרחקים מהמרכז והולכים קצת ברגל בסמטאות היפות ומגיעים למרכז וזה מה שעשינו… ביתר המקומות יש חניות ומסתדרים. עם רכב אפשר להגיע לפינות קסומות באי הקטן הזה שממקום למקום לוקח 20 דק ואין סיכוי שתגיעו ככה ללא רכב. פקוק קצת אבל גם בתחבורה ציבורית זה אותם כבישים וגם האוטובוסים עמוסים לגמרי אז זמן ההגעה מתארך.

להזמנת הסעה פרטית משדה התעופה למלון שלכם במלטה לחצו כאן!

כמה מילים על התחבורה…כבישים קטנים וישנים, סימונים שמבלבלים אפילו את גוגל מפס וגם הווייז כשל מדי פעם בכבישים שנסגרו לרגל עבודות…למה אני אומר את זה? כי הכי חשוב בביקור זה לקחת מרווחי זמן! אם יש לכם למשל הפלגה שיוצאת בשעה 10:30, ואתם במרחק 'רבע שעה' נסיעה – קחו מרווח של שעה…פקקים, כבישים מבלבלים ומצוקת חנייה…הנהיגה באי היא בצד ההפוך..כמו באנגליה – מה שלא תורם בכלל לחוויה…יש רשת אוטובוסים אבל גם אתם הזמנים אף פעם לא ידועים…האופציות הטובות הן או לשכור רכב , או להשתמש במוניות או פשוט להירשם לסיורים עם הסעה.
ורגע לפני סקירת האתרים – בבקשה לא לשאול אותי על קניות כי אין לי מושג…ראיתי שיש מרכזי קניות וחנויות מותגים אבל מכיוון שלא ממש הגעתי לקניות לא ביקרתי בהן ואין לי מושג על מחירים וכו'…

תחבורה זו אולי אחת הבעיות הגדולות של מלטה, התחבורה הציבורית לא יעילה במיוחד, דרך 2 תחנות שנמצאות בקו אווירי של קילומטר אחת מהשניה עובר בהכרח רק קו אוטובוסים שעושה עיקוף כזה שלוקח לך להגיע בערך 30-40 דקות,
זה כמו לנסוע מתל אביב לחולון דרך הרצליה – למה ? ככה, הרבה פעמים כדי להגיע מנקודה לנקודה מרוחקת אחרת על האי צריך להגיע לעיר הבירה valletta ומשם ליעד הבא למרות שזה מכפיל ומשלש את המרחק שאתה נוסע ומבזבז הרבה זמן,
לכן המלצתי לבדוק טוב טוב עם גוגל maps ועם מקומיים לגבי היעד שאתם מתכננים להגיע אליו מה קו האוטובוס הנכון וכמה זמן זה לוקח כי לפעמים עדיף אמצעי תחבורה אחרים.

בכל חור ינסו למכור לכם כרטיסים לאוטובוסים hop on hop off (אוטובסים עם 2 קומות שאין להם גג והקומה העליונה פתוחה לשמיים), יש קו כחול וקו אדום (מסלול שונה), אתם קונים כרטיס לאחד הקווים ליום מסוים ויכולים לעלות ולרדת איפה שבא לכם, נשמע טוב אהה ?
הבעיה שגם פה הנסיעה מכל נקודה לכל נקודה מה שעם רכב היה לוקח 10 דקות , עם האוטובוס הזה לוקח 50 דקות, כי הוא מסתובב ונכנס ועוצר ונוסע מאוד לאט, נקודה נוספת היא מזג האויר, אם נעים אז זו יכולה להיות חוויה נחמדה, אם חם בחוץ האוטובוס הזה הופך לסיוט – תחשבו על לנסוע בחום ולחות של תל אביב באוטובוס פתוח כשהשמש נותנת לך בראש ואין מחסה, אם מזג האויר מתאים והמסלול מתאים לכם גם כן, תקנו את הכרטיסים מהסוכנים בחוץ ותתמקחו ! תהיו ישראלים, המחיר הרשמי הוא 20 יורו לאדם ליום, התמקחתי עם סוכן ברחוב, הוא אמר לי אני עושה לך 15 יורו לאדם , התמקחתי אתו ולקחתי כרטיסים לזוג לכל היום ב20 יורו סה"כ במקום 40 – אפשרי, אגב התכיפות של האוטובוסים כ30-40 דקות (ושימו לב שיש 2 חברות – אחת malta sightseeing והשניה sightseeing malta יאפ מבלבל, 2 חברות שונות 2 כרטיסים שונים, מסלולים שונים רק אוטובוסים מאוד דומים ולוגו דומה ומבלבל.

המלצתי החמה בעניין הנסיעות (טובה במיוחד אם אתם 3-4 אנשים):
תתקינו אפליקציה שנקראת ecab זו חברת מוניות מקומית שנותנת שירות בכל האי במחירים נמוכים משמעותית ממחיר מונית ברחוב (או מהמלון), ההגדרה של האפליקציה פשוטה מאוד לקח לי כמה דקות – כמו gett אבל של מלטה.
ביום שאתם רוצים לטייל, נגיד אתם רוצים לראות את עיר הבירה הישנה מדינה, ואז ללכת בסוף לgolden beach (חוף ים מהמם), תקחו לכם מהבוקר מהמלון מונית למדינה ישר, תסתבבו במדינה ברבט וכו ותמשיכו כשבא לכם בלי לחכות ובלי טובות ליעד הבא עם מונית ומשם עם עוד מונית חזרה למלון בערב או אחה"צ.
זה לא הכי זול אבל זה יחסוך לכם מלא זמן כאב ראש, ומנסיון בימים חמים זה יחסוך לכם בריאות.
אגב להשכיר רכב נראה לי רעיון גרוע מאוד, מעבר לעובדה שנוסעים שם בצד שמאל וזה דורש הסתגלות, הכבישים שם רעועים והתרבות נהיגה שם דיי מבורדקת – ממליץ לוותר על הרעיון.

להזמנת הסעה פרטית משדה התעופה למלון שלכם במלטה לחצו כאן!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן