חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקרנבל של מלטה (קרנבל המסכות)

קרנבל במלטה הוא לא משהו שכדאי לפספס..
במקום לנסוע לברזיל יש לכם במרחק טיסה קצר קרנבל מסכות , תחפושות וריקודים ברמה גבוהה מאוד! הקרנבל במלטה נקרא Malta Carnival ויש לו מסורת עתיקה מאוד – הוא נחגג מאז שנת 1535, שנים בודדות לאחר הגעת מסדרו של סנט ג'ון לאי. במהלך השנים, הפך הקרנבל למסורת חשובה וכיום, כולו חגיגה אחת צבעונית ומרהיבה. הקרנבל נמשך מספר ימים, עובר במיקומים מרכזיים בעיר ומונה אלפי אנשים, משתתפים וצופים. רקדנים בלבוש חגיגי, תחפושות, במות נעות, בובות ענק, תזמורות ולהקות – אלו בין השאר האטרקציות הגדולות של הפסטיבל השמח.

פסטיבל תחפושות ומסכות במלטה הוא פשוט חוויה של פעם בחיים!

קרנבל המסכות במלטה נערך באופן מעניין – המשתתפים בו נחלקים לקבוצות, כאשר לכל קבוצה סגנון ריקוד ולבוש ייחודי משלה. פני הרקדנים מכוסים באיפור אומנותי או מסכות גרוטסקיות במיוחד, והחגיגות נמשכות גם לאחר רדת החשיכה, אז בובות הענק המלוות את התערוכה זוהרות באורות צבעוניים. האוכל המסורתי בקרנבל כולל שקדים צבעוניים מצופים בסוכר ועוד שפע של מאפים, שקדים ופירות הדר. בסיום ימי החגיגות, נערכת תחרות מרגשת בין קבוצות הרוקדים ודגמי הענק המשתתפים בתערוכה.

מיקום: וולטה, גוזו.

מרכז הפעילות של הקרנבל הוא וולטה, אך לערים ואיזורים אחרים יש גירסא משלהם לחגיגות הקרנבל שהיא קצת יותר מצחיקה ובעלת אופי שונה..לכן מומלץ לבקר גם בגוזו.

תאריכי הפסטיבל הגדול של מלטה 2024

עדכון לגבי פסטיבל המסכות בפברואר 2024:
קרנבל מלטה הידוע גם בשם Il-Karnival ta' Malta הוא האירוע המרגש ביותר במדינה שנחגג מדי שנה, במשך חמישה ימים, ממש לפני תחילת התענית. תאריכים אלה משתנים מדי שנה, אך הם תמיד 7 שבועות לפני יום ראשון של חג הפסחא.

פסטיבל המסכות של מלטה 2024 יתקיים בין ה-9 בפברואר ל-13 בפברואר. הפסטיבל מתקיים בעיר הבירה של מלטה, וָלֶטָה, ומושך אליו מבקרים מכל העולם.

האירוע המרכזי של הפסטיבל הוא תהלוכת המסכות, אשר תתקיים ביום שלישי, 13 בפברואר. התהלוכה תצא מכיכר סנט ג'ורג' ותעשה את דרכה דרך העיר העתיקה.

נושא הקרנבל המסיכות של מלטה לשנת 2024 הוא "העולם הקסום של הדמיון". הנושא הזה נבחר כדי לחגוג את עוצמת הדמיון והיצירתיות.

התהלוכה המרכזית של הקרנבל, אשר תתקיים ביום שלישי, 13 בפברואר, תהיה מוקדשת לנושא הזה. התהלוכה תכלול מגוון רחב של דמויות ויצירות אמנות המבוססות על הדמיון, כגון דמויות מסיפורי אגדות, דמויות מהעולם הבדיוני ופנטזיות אישיות של המשתתפים.

בנוסף לתהלוכה, מתקיימים במהלך הקרנבל מגוון אירועים נוספים המבוססים על הנושא, כגון:

  • תחרויות תחפושות בהן המשתתפים נדרשים ליצור תחפושות המבוססות על הדמיון שלהם.
  • מופעי מוזיקה ומחול בהשראת הדמיון.
  • תערוכות אמנות המציגות עבודות המבוססות על הדמיון.

להלן כמה דוגמאות לתחפושות שניתן לצפות לראות בתהלוכת המסכות של מלטה:

  • דמויות מסיפורי אגדות, כגון פיות, נסיכות, נסיכים, ענקים, וכו'.
  • דמויות מהעולם הבדיוני, כגון גיבורי על, חייזרים, מפלצות, וכו'.
  • דמויות מהעולם האמיתי, כגון דמויות היסטוריות, דמויות פוליטיות, וכו'.
  • דמויות פרי הדמיון של המשתתפים.

הקרנבל המסיכות של מלטה הוא הזדמנות מצוינת לבטא את הדמיון והיצירתיות שלכם. אם אתם מתכננים להשתתף בתהלוכה, אל תשכחו לחשוב על תחפושת מקורית ומיוחדת.

קרנבל במלטה - מדריך מקיף למטייל הישראלי

בפברואר חל שבוע הקרנבל עתיק היומין של מלטה, הקרנבל המרכזי מתרחש בוולטה, עיר הבירה של מלטה , כשתגיעו אליו תראו הרבה אנשים עוטים מסכות גרוטסקיות, רוקדים וקופצים על משאיות  או יוצאים לתהלוכה, ילדים מתרוצצים בתלבושות צבעוניות ומרכז חיי הלילה המרכזי של מלטה, פייסוויל , מושך אליו אחרי התהלוכה את צופי הקרנבל הצעירים הבליינים  שממשיכים מהתהלוכות החגיגיות למועדונים ולברים, עדיין לובשים את התלבושות והתחפושות שלהם.

הקַרנָבָל מתרחש בוולטה , אם כי מדובר ביום חג של ממש בכל רחבי מלטה, לעיירות וכפרים שונים ברחבי האי יש גרסה משלהם לחגיגות שהן פחות גרנדיוזיות, אבל עדיין תראו אנשים בתחפושות וציון אירועים בהיקף קטן יותר.

למשל אם תבקרו ב- Nadur, Gozo , הקרנבל מקבל אופי קצת שונה, מקאברי ומצחיק יותר.

שבוע הקרנבל  הוא שבוע יוצא דופן והגעה אל מלטה בשבוע הזה תגרום לכם להצטרף אל החגיגות והמסיבות, כך שאם אתם אוהבים קרנבלים ופסטיבלים, ריקודים ומופעים ומיצגי אמנות ענקיים ומרשימים, מומלץ מאוד להגיע בשבוע הקרנבל, אם אתם פחות אוהבים רעש, אז אולי כדי להימנע.

האירוע כולל סדנאות יצירה, מופעי ילדים, מסיבות עם תקליטנים, נציגויות מהעולם ששולחים אמנים כדי לחלוק כבוד ולהביא קצת מתרבות העולם אל הקרנבל המלטזי, תוכלו לראות מאכלים שונים ועוד.

הקרנבל הוא אחד הפסטיבלים העתיקים ביותר במלטה, למעשה חוזרים מאות שנים  אחורה כדי להבין היכן הכל התחיל,  יש תיעוד לקרנבל עוד מימי אבירי סנט ג'ון במלטה. המסורת נשמרה, אך כמובן התחדשה והשתדרגה, לפני חמש מאות שנה לא רקדו על משאיות, אבל רכבו על סוסים. הקרנבל של מלטה כולל לא מעט הסאטירה, פן בסיסי בקרנבל המלטזי ההיסטורי שנשמר היטב.

במאמר זה ניקח אתכם אל הקרנבל שהמלטזים חוגגים מזה חמש מאות שנה……

פסטיבל המסכות של מלטה הוא חגיגה של התרבות והמורשת של מלטה. זהו אירוע צבעוני ומהנה שכדאי לחוות אותו לפחות פעם אחת בחיים.

קצת רקע וגם היסטוריה

הקרנבל הוא מסורת עתיקת יומין שנחגגת ברחבי מלטה, העם המלטזי חוגג באווירה התוססת ובאופן סאטירי ומשעשע, הקרנבל של מלטה כולל מסכות, תלבושות צבעוניות וריקודים שפותחו ממסורות שעברו לאורך  חמש מאות שנה.

בעוד שחגיגות הקרנבל הראשונות במלטה התחילו ככל הנראה סביב המאה -1400, בשנות ה-30 הגיע הקרנבל לשיא הפופולריות שלו. הגעתם של  האבירים אל מלטה ושלטונו של פיירינו דל פונטה הולידו את 'ימי הקרנבל'; במשך שלושה ימים רצופים, אצילים ופרשים לבשו פאות ואת הבגדים המשובחים ביותר כדי להשתתף בנשף רעולי פנים, בטורנירים ובסעודות בבירגו. העם הפשוט חגג את הגרסה שלהם לקרנבל, יצאו לרחובות , עטו על עצמם סדינים, שקים, מסכות גרוטסקיות וביגוד צבעוני. בסופו של דבר, החגיגות הללו יצאו משליטה, והחלו לצאת נגד השליט דל פונטה. השליט שהגיע אחריו ז'אן פאריזו דה ואלט , אכף חוקים בהקשר זה כדי שהחגיגות לא ייצאו משליטה וכדי לשמר את שלטונו.

בתקופת שלטונו של ג'ובאני פאולו לאסקריס, הוצאה הוראה לאסור על תחפושות הקשורות לשטן ולמנוע מנשים ללבוש מסכות ולהשתתף בנשפים בהנחיית האבירים. אי מילוי פקודה זו גרם להוצאה פומבית להורג. האבירים המלטזים האשימו אכומר ישועי. זה הביא להתקפות על הכנסייה הישועית כשהם הורחקו ממלטה כדי לשמור על השלום. 

בשל הפופולריות הגוברת שלהם, חגיגות הקרנבל הוארכו בסופו של דבר לחמישה ימים שלמים, כאשר במקביל התפתחו חגיגות אחרות  הןבוולטה והן בפלוריאנה. יריבות זו הביאה לחגיגות חדשניות, כולל סוסים ועגלות, זיקוקים והשתתפותו של השליט עצמו. ככל שחלפו השנים הלכו בעקבותיו מסורות קרנבל אחרות, כולל עגלות של קרנבל שהובלו על ידי פרדות.

מנהג מסורתי שנקרא -Karċilla, חתונה סאטירית מזויפת מתקיימת עד היום, וה-Kukanja בכיכר סנט ג'ורג' ולטה, הוא משחק שעדיין פופולרי בגוזו, שבו המשתתפים צריכים לטפס על מוט שומני תוך הימנעות ממכשולים. גם הכריאוגרפיה לריקודים הם שריד למסורת עתיקת היומין מלפני מאות שנים כאשר אנשי העם השתתפו בשיעורי ריקוד לאחר תקופת חג המולד כדי להכין את הריקודים שלהם לקרנבל.

לאחר מלחמת העולם הראשונה הוקמה 'ועדת הקרנבל'  המורכבת מאנשי המועצה שאמונים על תכנון הקרנבל המוכר לנו היום. הוועדה הקימה קטגוריות שונות, להקות רקדנים, אמנים ועגלות מעוטרות, וכן תקנון מוסדר לתחרויות ופרסים לזוכים. האטרקציה העיקרית של האירוע היה מאז ומעולם בחירת 'מלך הקרנבל', שעדיין מושרש במסורת הקרנבל המלטזי עד עצם היום הזה.

עם מעורבות ועדת הקרנבל, החגיגה הסאטירית הזו שבה  לגדולתה במלטה,  והיא כיום חלק חשוב מהמורשת של האי המלטזי. 

לגוזו יש גם ועדת קרנבל משלה המארגנת את הקרנבל בויקטוריה עם דגש על קרנבל המסורתי, סאטירי ומשעשע וזה ניכר בתלבושות ובאירועים השונים. בנדור יש קרנבל יותר ספונטני ופחות מאורגן. לקרנבל יש כעת גם מקבילה בקיץ הן במלטה והן בגוזו שמתקיים בדרך כלל באוגוסט.

לאחר שנה של הכנות ושיתופי פעולה בין חברי הוועדה לגופים מסחריים שונים שנותנים חסות על האירועים והחגיגות,  שוכרים רקדנים, שחקנים ואמנים, כל המשתתפים מתכנסים לחגיגה של אחדות, בידור ויצירה. הקרנבל כפי שאנו מכירים אותו היום עבר דרך ארוכה ככל שהתפתח עם הזמן, וכתוצאה מכך הוא הפך לאירוע גרנדיוזי ואהוב על כולם. במלטזית הם אומרים: "Viva Viva l-Karnival!".

malta festival
malta festival

תוכנית הקרנבל כיום

כיום שבוע הקרנבל כולל אירועים שונים, יש משהו לכולם, ‏מתערוכת צילומים , תערוכה לא תחרותית המציגה תלבושות קרנבל משנים קודמות. תערוכת תחפושות עם מיצבים אמנותיים תחרותיים שעוצבו והופקו על ידי משתתפי הקרנבל  עם מתקנים אמנותיים .

החגיגות המרכזיות  מתחילות בכיכר סנט ג'ורג', בולטה, עוברות אל כיכר המצור הגדולה, ולטה, כיכר החירות, כיכר סנט פול.

 אירועים מיוחדים מתקיימים  ליד כנסיית השילוש הקדוש, תהלוכות מתקיימות ברחובות  St Joseph High Street , ‏שם תוכלו לראות ביצוע חי של il-Qarċilla, פארסה פואטית מסורתית, שהיא  שם נרדף לקרנבל.

תוכלו להיכנס אל תיאטרון Spazju Kreattiv, St James Cavalier, ולטה, הכניסה חינם, שם  חוגגים את הקרנבל בשונה ומתנסים בסדנאות שונות עם אומנים ובידור לכל המשפחה. מבקרים הלובשים תחפושות קרנבל מקבלים הנחה! להשתתפות בסדנאות.

במקומות אחרים בוולטה תוכלו לראות יצירה שיתופית לכל המשפחה, שפותחה על ידי קבוצת אמנים הכוללת שילוב של מספר צורות אמנות המחזיקות בנושא המרכזי שלה את ההיסטוריה והמסורות של מלטה.

Il-Karnival fil-Manoel… Kuluri u Fantasija הוא מופע המופק על ידי תיאטרון מונואל ו-TOI TOI Collective לכל המשפחה, המיועד בעיקר לילדים. הילדים שלכם יוכלו לגלות את הקרנבל, דרך דרמה, ריקוד, הקרנות, משחקים ושירה, ממקורותיו ועד איך הוא התפתח באיים. כמו כן, תיהנו יחד מחגיגות קרנבל . אז מומלץ להגיע אל תיאטרון מנואל, ולטה.

‏הרבה מהאירועים הם בחינם ולחלק גובים דמי כניסה סמליים של כ-10 יורו או עבור השתתפות פעילה בסדנאות יצירה.

אירועי הפסטיבל השונים

Mużika bl-Istrumenti Preparajt, Minn Re, Għal Deejay Spiċċajt!

חגיגה נוספת היא כמובן בחירת מלך הקרנבל שהיא שיא החגיגות, מרגע שהמלך נבחר החגיגות נפתחות ובהוראתו יש אירועים שונים,  תוכלו להצטרף למלך הקרנבל כשהוא מתחיל את שלטונו החדש באירוע מוזיקלי ובמסיבת ריקודים המתרחשת בכיכר סנט ג'ורג', בולטה, תראו די ג'י שמרקיד אלפים ברחובות במסיבה פרועה בה כולם מקפצים ורוקדים ומתמסרים אל המוזיקה, כשהם עוטים מסכות ותחפושות צבעוניות, מנופפים בידיהם, שותים בירה ונהנים מאווירה צוהלת ושמחה.

הקרנבל מזמן הופעות ומיצגי אמנות בנושאים וקטגוריות שונות, נביא לכם דוגמאות לחלק מהאירועים, מופעים והצגות, מיצגי אמנות שתוכלו לראות בעת שבוע הקרנבל החגיגי של מלטה:

Bl-Abra u l-Maġija Ħloqna Festa ta' Fantasija

עוד ארוע מציג את סיפורן של שלוש מכשפות אחיות, הידועות בטריקים המטורפים שלהן. שלוש דמויות עושות את דרכן לכיכר סנט ג'ורג' בוואלטה כדי לגרום לכאוס ולגרום לתחבולות  וקסמים, האירוע הזה מתרחש גם הוא   בכיכר סנט ג'ורג'.

Mill-Cartoons Għal Realta` u Lgħabna Logħba B'Ċelebrità!

 אירוע נוסף בכיכר סנט ג'ורג' בוואלטה! חברת באפלו קרניבל מספרת את סיפורו של כוכב כדורסל שמוצא את עצמו משחק עם דמויות מצוירות בקבוצה שלו., פעילות שמיועדת לילדים ולחובבי ספורט.

מיקום: כיכר סנט ג'ורג', ולטה

Il-Filming Sfrattajt, Ġrejt Warajk u fil-Karnival Spiċċajt

חברת קרניבל התאומים תיקח אתכם על הסט של עולם היורה בוולטה. הדינוזאורים יתפסו את מרכז הבמה במהלך הקרנבל בכיכר סנט ג'ורג'. 

Għall-Karnival Ta' Malta Dinosawru Ġie Jarana

גם חברת קרנבל טל-קפטן מציגה מיצב המציג הטורפים הפופולריים מהתקופה הפרהיסטורית.  תראו מיצג של דינוזאורי ענק מאיימים בכיכר סנט ג'ורג', ולטה

Dreamteam Goes Grease

אם אתם אוהבים לרקוד, אל תפספסו חגיגות ריקודים חברת Dreamteam Carnival מובילה עם מצעד ריקודים למוזיקה משנות ה-70 עם המיצג הנוסטלגי שלה.

Karattru Kuraġġuż, xi Ftit Misterjuż u għall-Ħelu Famuż!

חובבי השוקולד יוכלו להצטרף לדמות בתחפושת של וילי וונקה שחוגג ביחד עם ה-Oompa Loompas שלו והצטרף לחברת Crusher Carnival כדי לחגוג את הקרנבל בוולטה! את הדמויות האלה תוכלו לפגוש בכיכר החירות, ולטה

עוד אירוע מהפנט עם מיצג אמנות מדהים של עידן הקרח, חברת קרניבל טא' קוסטו מחזירה אותנו אחורה בזמן לתקופה בה הכל היה קפוא ושלטו  על העולם נמרים, ממותות וסמורים. תראו מיצגי ענק של החיות הפרהיסטוריות האלה בכיכר החירות, ולטה.

Minn mal-Banda Iżoljat, Indoqq fit-Toroq Jiena Spiċċajt!

הצטרפו אל החגיגות אל להקה של איש אחד, היוצא לרחובות כדי להפיץ קצת שמחה ברחבי מלטה.

 עם כלי נגינה רבים שהוא מנגן בכולם, וכל זה מתרחש בכיכר המצור הגדולה, ולטה.

Minn Sena Ta' Suċċessi Ġejna Biex m'Għand Enzo Żaqqna Mlejna

נציגות איטלקית החליטה להצטרף אל החגיגות בקרנבל של מלטה , תוכלו ליהנות מצלחת פסטה של ​​השף אנזו אבלה במיצב המחווה הזה של איטליה בכיכר המצור הגדולה, ולטה.

 יש גם ארועים לילדים עם דמויות ומיצגי אמנות כמו למשל הדמות הכה מוכרת של פינוקיו , שם ילדיכם יוכלו לראות את דמותו ולהשתתף בסדנאות יצירה ולצייר בכיכר המצור הגדולה, ולטה

Allegrija f'Qiegħ il-Baħar, קרניבל Hemm Gawdejnieh

חברת קרנבל טל-קיקה מספרת את סיפורו של ליצן שחוגג  עם יצורי הים בתחתית הים התיכון!

תוכלו ליהנות ממיצג של יצורים שמוצאים מתחת למים בכיכר החירות, ולטה

Ħriġna Dawra bil-Karozzin, Biex il-Belt Naslu fil-Ħin

חברת קרנבל טא' ננה מציגה מיצג ענק  בהשתתפות אמן הבובות ופינוצ'יו  הבובה מנסה להיפטר סוף משליטתו של אדונה ולחתוך את החוטים שקושרים אותה, מופע מצחיק ומרגש של אמן אחד בכיכר סנט ג'ורג', ולטה.

Ma' Ġużeppi l-Prince Trabbejt Biex it-Tritoni u l-Karnival Ħabbejt

הומאז' לאחת הדמויות הבולטות של הקרנבל Ġużeppi Zerafa הנסיך. המופע הזה  ידוע בהופעה הנועזת הבלתי נשכחת שלו במזרקת הטריטוני בקרנבל, בואו אל כיכר סנט ג'ורג', ולטה, לחזות במופע.

Fl-Orjent Lilna Ssibuna u fit-Tradizzjoni Jsemmuna

המזרח פוגש את התרבות הים תיכונית,  מופע של אמן לחימה י והגיישה היפה , מופע של תרגילים עוצרי נשימה של אמן והסייעת שלו בכיכר סנט ג'ורג', ולטה

Mit-Tnejn Sal-Hadd, Nolqtu L-Gosti ta' Kulħadd

מגישי טלוויזיה מקומיים יוצאים החוצה מהאולפן ומלווים את החגיגות עם פרשנויות מצחיקות שלהם, מופע סאטירי ומצחיק .מיקום: כיכר סנט ג'ורג' .

המקבילה של עמי ותמי שלנו, מופע השנה, הנזל וגרטל החליטו לבקר בוואלטה במהלך הקרנבל תוכלו לראות את דמויות הילדים והמכשפה  ולהצטרף אליהם לחגיגות בכיכר סנט ג'ורג' .

Fil-Passat u l-Preżent Popolari, Flimkien Għamilna Orchestra Oriġinali

העבר וההווה מתאחדים במיצג נוסטלגי זה של Passions Carnival Friends. דמויות מצוירות חדשות וישנות נפגשות יחד בזמן לקרנבל! בכיכר סנט פול, המרון

Merlinu s-Saħħar Famuż

דמות ענק של קוסם זקן סביב יער קסום מככב , אירוע של חברת תא טוני קרנבל במהלך הקרנבל!

את המופע והמיצג תראו ליד כנסיית טריניטי, מרסה

עוד מיצג הוא של שלגייה והמכשפה הרעה שנתנה לה את התפוח הרעיל. חברת RNG Carnival חולקת מסר חינוכי לילדים.

Min Mejjet Fis-Sakra u Min Mejjet għall-Qatra

כסף גורם לעולם להסתובב! המיצג המופלא מגלם את האמירה המלטזית הפופולרית שבחיים חלקם מתברכים בעושר אינסופי בעוד שאחרים מבלים שנים בניסיון להרוויח את הונם , את המיצג והמסר תמצאו בכיכר ג'ובאני פ. אבלה, מרסה

Kurun & Friends Carnival Company אספו את כל חיות העולם על התיבה שלהם כדי שיוכלו להפליג יחד למלטה,  הצטרפו אל מיצג הענק של תיבת נוח באיל-מול, פלוריאנה.

בקרנבל מתקיימות גם תחרויות שונות, תחרות תחפושות, ריקודים תחרותיים, מארגני הקרנבל עומלים כל השנה כדי להביא למלטזים המגיעים לקרנבל, חוויה בלתי נשכחת לקהילה וגם לתיירים הרבים המגיעים לפקוד את הקרנבל. הקרנבל תמיד היווה חלק חזק מהזהות המלטזית ויחד עם פסטיבלי מלטה, עושים הכל כדי לשמר את המסורת  העתיקה והמהנה .

בכל שנה מוצבים ברחובות מיצגי אמנות ברחבי רחובות ולטה, כמו גם כמתקנים עליהם ניתן לעמוד ולרקוד. עורכים גם תערוכת תחפושות לא תחרותית הכוללת תלבושות קרנבל מהעבר, תערוכת צילומי קרנבל מכל השנים, כך ניתן ללמוד על ההיסטוריה העשירה של הקרנבל ולראות את השינויים שחלו בו עם השנים.

אתם שאלתם על הקרנבל של מלטה - אנחנו ענינו!

הקרנבל של מלטה ( I-Karnival Ta' Malta במלטזית) היא חגיגה  ששורשיה מאות שנים אחורה. 

הקרנבל משמש באופן מסורתי כחגיגה חסרת עכבות ומשוללת רסן, רגע לפני תחילת התענית לפי המסורת הנוצרית.

הקתולים האדוקים מוותרים על בשר במהלך התענית. הפסטיבל נתפס באופן מסורתי כהזדמנות האחרונה לחגוג .

הדורות הצעירים פחות נוטים לקיים את ההימנעות מבשר, במקום זאת, הקרנבל משמש  כהזדמנות לרקוד, להתחפש, לעטות מסכות, ליהנות ממופעי מוזיקה, לרקוד על משאיות, לבלות במועדונים, משפחות נהנות ממופעים עם בובות ענק ודמויות צבעוניות ומצחיקות.

כיום, הקרנבל ממזג מסורות ישנות ומודרניות ומביא לאווירת מסיבה , תראו תלבושות משוכללות, מיצגים צבעוניים ענקיים ,אוכל מדהים, ריקודים, תהלוכות, מוזיקה ותחרויות.

החגיגות מתחילות מוקדם ומכוונות לילדים. ככל שהימים מתגלגלים ללילות, חגיגות הופכות ממוקדות יותר במבוגרים עם ברים ומועדונים שממשיכים את אווירת המסיבה. אוכל מסורתי צץ גם בתקופה זו של השנה, בעיקר Prinjolata, עוגת קרנבל מיוחדת ומתוקה מאוד. 

לאחר טקס הפתיחה, המוקד העיקרי של הקרנבל הוא בעיר הבירה של מלטה ולטה בכיכר החירות וכיכר סנט ג'ורג'. 

מתקיימת תחרות התחפושות הטובות ביותר ,ריקודים אמנותיים ,כולם עוטים מסכות גרוטסקיות לעתים קרובות מתארים סצנות קומיות או סאטירה פוליטית. מלבד המצופים והזוהר והגרוטסקה, בקרנבל יש שפע של בידור מאורגן מלהקות מחול, הפקות תיאטרון, להקות וקסמי רחוב .

מנקודת מבט אמנותית וחינוכית, הקרנבל כולל סדנאות המחנכות את המבקרים מדוע וכיצד נוצר הקרנבל .בנוסף לתחרויות, מסיבות כל הלילה במועדונים ובברים בשיאן

קרנבל Nadur בגוזו. חגיגות הקרנבל אינן בומבסטיות כמו במלטה, צעירים נוהרים לכפר נאדור למסיבת קרנבל ענקית ברחובות. שימו לב שהמעבורת שמחברת את גוזו ומלטה מתקשה להתמודד עם הביקוש ויש עומסים.

תמצאו כאן את התלבושות והתחפושות המוזרות ביותר אך לעתים קרובות גם המצחיקים ביותר בקרנבל.

עם השנים התפתח אירוע דומה לזה שחל בפברואר, קרנבל הקיץ של מלטה צובר פופולריות במהירות. הפסטיבל כולל מצעד צבעוניים, מוזיקה וריקודים ואוכל. החגיגות מתרחשות לרוב במהלך סוף שבוע, באוגוסט.

במהלך האירוע בן חמישה ימים. הם זוכים להתחפש ולצעוד, לשחק עם חבריהם, להיכנס לתחרויות וללמוד על מסורות הפסטיבל.

הוא החל בערך במאה ה-15 כאשר אבירי סנט ג'ון ארגנו נשפים ומסכות אקסטרווגנטיים. מסורת הקרנבל הועברה מדור לדור ושרדה את הכיבוש הבריטי במאה ה-19.

תחרויות תחפושות

במהלך הפסטיבל מתקיימות מספר תחרויות תחפושות, בקטגוריות שונות, כולל תחפושות לילדים, תחפושות למבוגרים ותחפושות קבוצתיות.

מופעי מוזיקה

במהלך הפסטיבל מתקיימים מופעי מוזיקה מגוונים, החל ממוזיקה קלאסית ועד למוזיקה אלקטרונית.

מופעי רחוב

במהלך הפסטיבל מתקיימים מופעי רחוב צבעוניים ומרתקים, כולל מופעי אש, מופעי תאטרון רחוב ומופעי אקרובטיקה.

נשיפי מסכות

במהלך הפסטיבל מתקיימים מספר נשפי מסכות, בהם ניתן ללבוש את התחפושות שלכם וליהנות מהאווירה המיוחדת של הפסטיבל.

טיפים לבחירת תחפושת

אם אתם מתכננים להשתתף בתהלוכת המסכות, מומלץ לבחור תחפושת צבעונית ומרהיבה. תוכלו למצוא תחפושות להשכרה או לרכישה בחנויות במלטה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן