חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כנסיית עליית מרים

כנסיית עליית מרים בעיר הקטנה מוסטה, הידועה יותר כ – "כיפה של מוסטה" (Mosta Rotunda), ואפילו נקראת גם היכל מרים או כנסיית הרובע, כנסייה זו נמצאת במלטה ולפי הערכות נבנתה במאה ה-19 על חורבות כנסייה קדומה יותר. מעבר להיותה כנסייה מרשימה ויפה מאוד, לה גם אחת הכיפות הגדולות באירופה, יש בכנסייה זו דבר אחד ייחודי אותו באים במבקרים לראות במיוחד: פצצה אמיתית לחלוטין שהושלכה לעבר הכנסייה בזמן מלחמת העולם השנייה, ולא התפוצצה.

היסטוריית הכנסייה 

בזמן מלחמת העולם השנייה, מוסטה ניצבה בנתיב הטיסה הישיר של מטוסי חיל האוויר הגרמני וספגה הפצצות כבדות. באביב שנת 1942, התאספו חברי הקהילה לתפילה בכנסייה והיו עדים לאירוע שעתיד להיכנס להיסטוריה של מלטה: פצצה גרמנית כבדה חדרה את הכיפה, נפלה במרכזה של הכנסייה, אולם לא התפוצצה. זמן קצר לאחר מכן, חבלני הצבא הבריטי שהוזעקו למקום פינו את האנשים ונטרלו את הפצצה. כיום, ניתן לבקר בכנסייה המרשימה והעוצמתית ולחזות באותה הפצצה (אל דאגה, זה בטוח לחלוטין).

על כיפת הכנסייה – מהגדולות באירופה

הכיפה המרשימה של המבנה (בקוטר של כ-40 מטרים) נחשבת לשלישית בגודלה באירופה – אחרי הכיפה בבזיליקת פטרוס הקדוש ברומא ובכנסיית איה סופיה באיסטנבול. עיצוב הכיפה בידי האדריכל המלטזי ג'יורג'יו דה ואסה, שאב השראה מכיפת הפנתיאון ברומא.

שעות פתיחה: שני-שבת 9:00-11:00, 15:00-17:00.

הכניסה חינם!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן