חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קצת על מלטה

כרטיסים לאטרקציות, סיורים, הסעות ופעילויות במלטה

מה עושים במלטה? לפניכם  מדריך אונליין מקוצר למטייל הישראלי במלטה!

כמה קל להתאהב במלטה: מדינת שלושת האיים מציעה חופשה ים-תיכונית קסומה מלאת חופים יפהפיים, מסעדות וחיי לילה עשירים, היסטוריה עתיקה וחווית אירוח איכותית, מעניינת ומפנקת. 

במלטה מדברים מלטית, שזאת שפה שמית שמבוססת 75% על ערבית והשאר נשמע כמו איטלקית. אנגלית היא שפה רשמית באי כך שבכל מקום, כולל כל האטרקציות, הכל רשום גם באנגלית ולא יהיה קושי להתנייד.

אם במלטה תיתקלו בחיוכים מכל עבר, זה מפני שהמלטזים הם אנשים חייכניים וידידותיים שיודעים להחזיר אהבה לאורחיהם. אם השפה המקומית תישמע לכם מוכרת, זה בגלל שהיא שפה שמית, המשולבת בהשפעות איטלקיות וערביות. ואם תגלו שאתם יכולים להגיע לכל האתרים השווים במהירות ובקלות, זה פשוט בגלל שמלטה היא מדינה קטנה יחסית. אז, עיר הבירה וולטה (Valletta) נקראת "המוזיאון הפתוח הגדול בעולם", המטבח המלטזי, כמו כל מטבח ים תיכוני איכותי, משגע בטעמיו, חגיגות הפסטיבלים התכופים צובעות את הרחובות היפים בצבעי עניין ושמחה, המלונות מפנקים, החופים צלולים מאוד והחנויות – שוות מאוד. יש בה הכול, כבר אמרנו?

היא קטנה אבל עטופה במרחבים נהדרים, יש בה תערובת מרתקת של נופים, מפרצים, כנסיות עתיקות ומבנים היסטוריים בני אלפי שנים. תושביה שלווים ונעימים והמאכלים בה לא פחות ממשגעים. היא מורכבת מאיים, עיירות קטנות וכפרים ציורים כאשר לצד כל אלו, מתקיימים חיי לילה שלא היו מביישים את ערי הבירה הגדולות של המערב.

עם חופים שמזכירים את יוון, מרפסות מעוטרות שדומות לאחיותיהן בספרד, כנסיות שמתכתבות עם איטליה ובעיקר אווירה ים תיכונית קסומה, הכירו את מלטה: ארכיפלג האיים היפה, העשיר בתוכן ועניין, שפשוט יש בו הכול. מלטה היא מדינת איים קסומה במרכז הים התיכון. היא שוכנת דרומית לסיציליה ומורכבת מ – 3 איים: מלטה, קומינו וגוזו המשמשים יחד בית לכ – 400,000 תושבים. שמש קיצית וחמימה, חופים נהדרים, שווקים המתמחים בעבודות יד, אוכל ייחודי, אווירה ים תיכונית ונופים מרהיבים הם רק חלק קטן ממה שמציעה מלטה לחופשה בלתי נשכחת.

מלונות במלטה

בשל ממדיה הקטנים של מלטה המרחק בין עריה הוא קצר מאוד מה שמאפשר ביקור בכל חלקיה בנוחות ומהירות. כך, יתאפשר לכם להכיר את כל חלקיה של מלטה: אתרים עתיקים בני אלפי שנים בעלי חשיבות היסטורית, עשרות בתי קפה ומסעדות הפזורים לאורך הטיילת, פאבים ודיסקוטקים הומים, חופי צלילה מרהיבים, פארקי מים, לונה פארק, חנויות, בתי קזינו מפתים לאוהבי ההימורים – והרשימה מתארכת.

  • מטבע מקומי: אירו
  • שפה: מלטזית, אנגלית, איטלקית
  • אזור זמן: +1
  • קידומת בינלאומית: +356

אוטובוסים: המלצה היא על כרטיס שבועי 20 יורו. אם קניתם כרטיס רגיל (2 יורו) שימו לב שאתם יכולים להמשיך להשתמש בו לנסיעות נוספות למשך שעתיים.
האוטובוסים מפוצצים ולפעמים אתם תצטרכו לעמוד כל הנסיעה .
מוניות: יש אפליקציה שנקראת bolt היא הכי זולה.לא לקחת את המוניות הלבנות הם הכי יקרות.
כרטיס SIM: מחיר בין 10-20 יורו . מקום מומלץ בסאן ג'וליאן בקניון ב GO יורו 10. תבדקו שזה מגיע עם חבילת גלישה כי יש כאלה שמגיעים רק עם שיחות.
גוגל מפס: פשוט נוח לשימוש יגיד לכם בדיוק את הזמנים של כל האוטובוסים, מאיפה ולאן לקחת אותם.
חנויות: שימו לב שהחנויות במלטה נסגרות ב19:30 וביום ראשון כמעט כולן סגורות כל היום.

הגעה למלטה

מלטה מידע חשוב למטייל

טיסות ישירות למלטה מוצעות לכם על ידי חברת אייר מלטה, החברה הלאומית של מלטה. טיסות אלו הינן טיסות שכר בדרך כלל. אם אתם בוחרים לעלות על טיסות למלטה שאינן ישירות, תוכלו לעלות על טיסות של אל על וישראייר הישראליות, או של חברות התעופה הזרות – סייפרוס איירוויז הקפריסאית שעוצרת בלרנקה, אלאיטליה האיטלקית, שעוצרת עצירת ביניים ברומא (Rome) או במילנו (Milan), לופטהנזה הגרמנית, אוסטריאן איירליינס, סוויס השוויצרית, KLM ההולנדית. טיסה למלטה אורכת כשעתיים בממוצע (ללא עצירות ביניים), אך יכולה להתארך בהתאם לעצירת הביניים בדרך. טיסות השכר הן טיסות כדאיות, שכן הן ישירות בדרך כלל וגם מוצעות במחיר אטרקטיבי יותר.

saint julian זה האיזור של הבילויים, פאבים מסיבות מוזיקה, בתי קפה על החוף וכו, למי שמחפש את זה מומלץ לחפש מקום לינה קרוב.

valletta: עיר הבירה, מאוד יפה לדעתי שווה בהחלט ביקור וטיול ברחובות של העיר.

שדה תעופה במלטה

במלטה פועל שדה תעופה אחד: שדה התעופה הבינלאומי של מלטה Malta International Airport שדה תעופה זה הוא השדה היחיד במלטה והוא מהווה את נמל הבית של אייר מלטה. מהשדה, הממוקם דרומית לעיר לואה במרכז מלטה, ניתן להגיע בקלות ובמהירות אל האי מלטה באמצעות מוניות, אוטובוסים או רכב שכור.

🚌 התניידות באי 🚌
במלטה נוהגים בצד שמאל של הכביש, כמו באנגליה. קחו בחשבון שהם נוהגים בצד השני של הכביש. מה שכן, הנהגים אדיבים בטירוף שם.
במלטה יש רשת אוטובוסים נרחבת במחיר מצחיק של 2 יורו לנסיעה בחודשי השיא. התחבורה הציבורית מאוד טובה, אם כי הנסיעות באי (גם במונית, אגב) קצת איטיות בעיקר בגלל שרוב האזורים המיושבים צפופים ובנויים על גבעות.
התחבורה הציבורית במלטה מצוינת! מוביט עובד גם במלטה והאוטובוסים נורא מדייקים. לדעתי עדיף להימנע מהופ און הופ אוף, אנחנו לקחנו באי גוזו, המחיר היה מופקע, השמע הקולי לא עבד, והלו"ז היה מצומצם מאוד, ובסוף חזרנו באוטובוס רגיל. כמו כן, הייתה עצירה מיותרת של חצי שעה באיזה חנות מקומית, שפשוט הרגשתי כמו במלכודת תיירים.

🏖️ חופים 🏖️

הלגונה הכחולה במלטה

רוב החופים במלטה הם סלעיים. חלק לא קטן מהם זה פשוט סולמות שמובילים לתוך המים (בעיקר בוולטה וסליאמה). ישנם חופים חוליים, רובם רחוקים ממרכז האי (ואחד מלאכותי בסנט ג'וליאן ופיסה קטנה ממש בסליאמה). החופים ברוב הערים הגדולות לא מרשימים, אבל אלו שנמצאים מחוצה להן עוצרים נשימה!

במלטה יש אין סוף חופי ים (בכל זאת ארכיפלג), הכל שם מחולק למפרצים, מפרץ saint geroge מפרץ saint julian וכו, יש חופים פתוחים וחופים פרטיים של מלונות. מקום מושלם לאוהבי מים.
מומלץ לעשות טיול ל blue lagon באי קומינו, המקום עצמו מהמם הנוף מדהים – הטבע במלוא הדרו – רק אנחנו הבעיה, המקום מפוצץ ודחוס אנשים, החופים אחרי הצהרים מתלכלכים , ספינות מורידים נחילים של תיירים כל הזמן (ועושות רעש וריח לא משהו), לקח לנו זמן למצוא מקום פנוי על רצועת החוף הקטנה כדי להניח את התיקים שלנו (לא מדבר על לשבת – רק להניח), יש שם גזלנים שמוכרים שתיה ואוכל וגם לוקרים של שמירת חפצים. לדעתי שווה לבוא לשעה שעתיים כחלק מטיול גדול יותר (אנחנו היינו שם כחלק מנסיעה לגוזו), אין מה לעשות שם כל היום, והחופים של מלטה עצמה טובים לא פחות.

bugibba bay – חופי ים משגעים, מקומות לינה ובילוי, ומכיוון שהוא מרוחק מsaint julian יחסית לא עמוס, שווה בדיקה או לפחות ביקור..

wied il-ghasri – מקום מהמם בגוזו ההגעה ברכב בשביל אפר עד למעלה ואז יש ירידה של כמה דקות במדרגות. מהמם!

Daħlet Qorrot Beach, חוף יפיפה בגוזו, מים צלולים, צבעים מדהימים וחוף נוח עם ילדים.אפשרות הגעה רק עם רכב, כמעט ואין שם תיירים. קפיצה ( פשוטה לילדים) למים או עם סולמות וגם חוף חולי אומנם עם אצות, אבל לא מפריע. יש שם מיליון דגים וראות מדהימה! זה בגוזו, יש לקחת קודם מעבורת.

💶 יוקר מחייה 💶
במלטה משתמשים ביורו. יוקר המחיה במלטה מעט יותר נמוך מבישראל.
מסעדות מעט יותר זולות, מנה במסעדה ממוצעת תעלה בסביבות ה-12 יורו. פירות וירקות – גם הם בערך כמו פה, ה"אקזוטיים יותר" (אננס, קוקוס, אוכמניות, פטל) יעלו משמעותית פחות מפה. גם מוצרי הסופר לרוב יהיו זולים בהרבה. לינה זולה משמעותית מבארץ, אם כי מעט יותר יקרה מבסיצליה או רודוס למשל. אלכוהול וסיגריות משמעותית זולים מבארץ. כרטיסי סים – לא משתלם לקנות שם! קניתי 1GB בוודהפון, שכולל הסים עלה לי 30 אירו.

🛍️ שופינג 🛍️
salima זה עיירה קטנה שבה נמצאים רוב איזורי הקניות כולל 2 קניונים the point ו- The Plaza Shopping Centre.
מלטה היא לא ממש יעד לשופינג. אמנם יש פה לא מעט מקומות שאפשר לעשות בהם שופינג ומספר נאה של רשתות בינ"ל אך חווית השופינג לא משתווה בכלל לשאר אירופה, או לארץ. אם בכל זאת בא לכם על שופינג, במרכז העיר וולטה פרוסים כמה סניפים של רשתות בגדים, בסליאמה יש קניון קטן (הכי גדול במלטה) בשם "The point" עם רשתות כמו זארה, ברשקה, ארמני, אדידס, ניו לוקס, מנגו, נייק, גאנט וכו. בסן ג'וליאן יש את ביי סטרייט שבו מספר קטן יותר של חנויות. המחירים דומים לארץ.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן