חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלטה אטרקציות חובה – מה יש לראות ולעשות במלטה?

רוצים לדעת מה יש לראות ומה יש לעשות במלטה? מחפשים אטרקציות חובה שאסור לפספס במלטה? קתדרלת סיינט ג'ון, חלון התכלת, מסדר האבירים, כפר פופאי, גני באראקה העליונים, תאטרון מנואל ועוד..לפניכם המדריך המושלם למטייל החכם במלטה!

מלטה היא מדינה קטנה בים התיכון שנמצאת דרומית לאי סיציליה האיטלקי. מדובר במדינה שהיא למעשה אוסף של כמה איים, שבהם מתגוררים כמה מאות אלפי תושבים בלבד. הרוב המוחלט של התושבים מרוכז בשלושה איים – מלטה, גוזו וקמינו. ישנו שדה תעופה אחד באי מלטה, שהוא האי המרכזי במדינה – והתיירים מגיעים למדינה בטיסה או בשיט דרך הים. 

מבחינה היסטורית, מלטה היא מדינה מרתקת במיוחד. יש לה היסטוריה עשירה ביותר, שמתחילה מיישוב קדום שמתוארך לאלף ה-5 לפנה"ס. באלפי שנות קיומה מלטה עברה מספר רב של שליטים – שהשאירו בה אתרים היסטוריים וארכאולוגיים רבים. מסיבות אלו מתייחסים למלטה לעתים כמוזיאון הפתוח הגדול בעולם. 

במדינה יש מגוון רחב של אטרקציות שמומלץ לבקר בהן, והן כוללות גם רצועת חופי ים עשירה שמתאימה מאוד לסגנון חופשה של "בטן גב". השילוב של חופי הים היפים עם האטרקציות ההיסטוריות והתרבותיות הרבות הופכים את מלטה ליעד פופולרי ביותר לתיירים מישראל ומהעולם שבהחלט מצדיק את ההתלהבות סביבו. 

מלטה – חובה לראות: עיר הבירה ולטה

באי הראשי, מלטה, נמצאת עיר הבירה של המדינה – ולטה. העיר מהווה אתר מורשת עולמית שהוכר ע"י אונסק"ו, בעיקר בזכות מבנים רבים מתקופת המאה ה-16 שהשתמרו בצורה מצוינת. כאשר מבקרים בעיר, מומלץ לטייל ברגל בין הרחובות היפים ולהתרשם מהמבנים העתיקים. העיר בנויה על גבעות, ולכן הסיור הרגלי בה יכול להיות מאתגר לעתים.

מומלץ מאוד לסייר בין הכנסיות העתיקות, המבנים והארמונות שמצויים ברחובות העיר. מלטה עצמה היוותה בית למסדרי אבירים ידועים, כמו מסדר ההוספיטלרים  – שקיבלו שליטה באי בשנת 1530 ומסדרם נודע בשם "האבירים של מלטה" בעקבות זאת. ההוספיטלרים הותירו מבנים רבים באי שרוב השתמרו עד היום וניתן לסייר בהם. 

הכנסייה היפה ביותר בעיר נקראת קתדרלת סיינט ג'ון. היא ניצבת בעיר מאז שנת 1578, והעיצוב שלה מפואר ביותר. על תקרתה ניתן להתרשם מציור פרסקו מיוחד וכן בתוכה ישנם פריטי אמנות רבים. המקום שימש כאתר קבורה לאבירים מהמסדרים השונים ששלטו בעיר. כל מסדר גם יצר לעצמו אולם תפילה מפואר בתוך המבנה, כדי לפאר את זכר האבירים. בכנסייה פועל גם מוזיאון הקתדרלה, שבו ניתן להתרשם מיצירות מתקופות שונות – בעיקר יצירות בעלות אופי דתי נוצרי. 

אתר מרשים נוסף בעיר שמומלץ לבקר בו הוא תאטרון מנואל. מדובר בתאטרון פעיל שמשמש בתאטרון הלאומי של המדינה. האולם נבנה במאה ה-18 בסגנון הבארוק האופייני לתקופה. 

אם תרצו להתרשם מהנוף המדהים של האי כולו – מומלץ להגיע לגני באראקה העליונים, שניטעו על ידי אבירים איטלקים במהלך המאה ה-17 ומעבר לכך שהם יפים בפני עצמם, יש מהם נוף לאזור כולו.  

מסדר האבירים מלטה
מסדר האבירים מלטה

מלטה – מה יש לעשות: האיים גוזו וקמינו

גוזו וקמינו הם שני האיים המשניים יותר של המדינה. גם בהם יש כמה אטרקציות שלא כדאי לפספס בזמן הביקור במלטה. עיר הבירה של גוזו נקראת ויקטוריה. מדובר בעיר יפה וקטנה שעיקר האטרקציה שבה היא טיול ברחבי העיר העתיקה, אזור בו אין כניסה לכלי רכב כלל. הסמטאות הציוריות של העיר מלאות גם כן בפנינים ארכיטקטוניות, בכנסיות ובמצודות. 

היישוב השני באי שמצדיק ביקור הוא הכפר שארה. בכפר זה ניצב אחד מהמבנים העתיקים בעולם שעדיין עומדים – מקדש ג'גאנטייה. מדובר במקדש מרשים שעל פי הערכות המדענים הוקם לפני יותר מ-6,000 שנה. 

אתר מלטה חובה נוסף באי נקרא "הים הפנימי". מדובר באגם שמוקף ביבשה מכל צדדיו ורק תעלה זעירה מחברת אותו אל מימי הים התיכון. אטרקציה מפורסמת נוספת באזור היא "חלון התכלת" – סלע שבו נבקע חור באמצעו על ידי זרימת מים במשך אלפי שנים והוא מהווה מעין מסגרת תמונה שדרכה ניתן לראות את נוף האי.  

האי הקטן ביותר במלטה, קומינו, הוא אי שכמעט ואינו מיושב. התיירים הרבים שמגיעים אליו עושים זאת כדי לבקר בלגונה שנמצאת בצפונו. אם אתם חובבי צלילה, ומחפשים לדעת במלטה מה יש לראות – מדובר באתר שהביקור בו הוא בגדר חובה. 

הכנסייה בגוזו
הכנסייה בגוזו

מלטה – אטרקציות: עיר המצודה מדינה

באי מלטה אטרקציות רבות, כאמור. מומלץ מאוד לבקר גם בעיר המצודה מדינה. מדובר באיזור מתוייר מאוד שאהוב על המבקרים באי. המצודה, שהוקמה בימי מסדרי האבירים, היא מרשימה ביותר. ניתן לסייר על החומות שלה וברחובות העתיקים שבה. אחת מהאטרקציות המרכזיות במצודה היא קתדרלת פאולוס הקדוש המרשימה. במצודה גם בוצע שימור ושיחזור של הביצורים, וניתן כיום לחזות בהם ממש כפי שנראו כאשר נבנו. 

לסיכום על מלטה

מדינת מלטה היא מדינה קטנה אך מהווה מוקד תיירותי פופולרי שיש בו הרבה מאוד מה לראות ומה לעשות. השילוב בין המבנים העתיקים, ההיסטוריה העשירה וחופי הים השקטים הופכים את מדינת האיים הזו ליעד תיירותי שיכול לדבר לליבם של כל אחד ואחת. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן