חיפוש

5 ימים מלאים במלטה זוג עם ילד

סיכום 5 ימים מלאים במלטה, זוג וילדון בן 5
✈️ טיסות:
טסנו עם אייר מלטה, סה"כ היה בסדר גמור מבחינת חברת התעופה, זמני ההמראה וכו'. השעות קצת קשוחות עם ילד קטן זה בעצם להיות ערים המון שעות עד ההמראה גם בהלוך וגם בחזור. אני לא חושבת שיש אופציות לשעות אחרות נוחות יותר אז צריך לקחת בחשבון כשסוגרים את מלטה כיעד.
🏠 מלון:
שהינו במלון be Hotel בעקבות המון המלצות. חייבת להגיד שהדעות שלי חלוקות בנוגע לבחירת המלון… הגענו למלון בסביבות 8 וחצי בבוקר, מבעוד מועד יצרנו קשר עם המלון וביקשנו צ'ק אין מוקדם וקיבלנו תגובה חיובית מהמלון שככל הנראה לא תהיה בעיה (לא התחייבו אלינו חשוב להגיד), בפועל הצוות לא היה נחמד ולא עשה שום מאמץ לעזור. ביחד איתנו הגיעו עוד זוג מהטיסה שלנו וקיבלו את החדרים שלהם. אנחנו קיבלנו את החדר בדיוק בשעה 15:00 כפי שהם מתחייבים.
מבחינת המיקום המלון ממוקם בתוך קניון פתוח עם מסעדות ולנו זה היה מיקום מצוין! יש 2 בריכות במלון אחת חיצונית על גג המלון שמתאימה יותר למסיבות ולצעירים (אין בכלל צל) ואחת קטנה פנימית שרוב הזמן הייתה לרשותנו. ארוחת הבוקר במלון אירופאית קלאסית.
בדיעבד הייתי בוחרת מלון עם בריכות מותאמות יותר לילדים וגם חדר משחקים להעביר בו את הזמן (למשל ביום האחרון עד הטיסה חזור).
🚕 נסיעות:
התניידנו אך ורק במוניות בולט, מגיעים תוך דקה, הכי הרבה זמן שחיכינו למונית היה 3 דקות 😅 אפליקציה נוחה גם לשימוש וגם כאמצעי תשלום.
יום 1 – יום שני:
נחתנו בבוקר וכפי שכתבתי היינו צריכים למצוא תעסוקה מחוץ למלון אחרי לילה ארוך. נכנסנו לארוחת הבוקר במלון ויצאנו לפליימוביל פארק. מקום מקסים לבלות בו כמה שעות במזגן או בחצר עם מגוון מתקנים לילדים. לאחר כמה שעות חזרנו למלון ואכלנו צהריים במקדונלדס במתחם הקניון. לאחר שקיבלנו את החדר נחנו קצת ובערב יצאנו למסעדה בשם rainforest שגם היא נמצאת במתחם בקניון. מסעדה מעוצבת בסגנון ג'ונגל עם חיות זזות ואווירה מיוחדת. האוכל היה טעים והאווירה ממש כיפית! לילדים קטנים שימו לב שכל חצי שעה יש מן מופע של כמה דקות הג'ונגל "מתעורר לחיים" עם קולות של חיות ורעמים וכל החיות זזות, זה יכול להרתיע קצת ילדים קטנים אבל סה"כ זה חלק מהאווירה שאישית מאוד אהבנו.
יום 2 – יום שלישי:
ארוחת בוקר במלון והתחלנו את היום באיזי בבריכה החיצונית עם נוף מדהים לחוף. מהר מאוד נהיה חם מידי ולכן נכנסנו לבריכה הפנימית שהייתה ריקה רוב הזמן. הבריכה לא גדולה אבל לנו זה הספיק בשביל להעביר כמה שעות. אכלנו צהריים במסעדת הוליווד גם במתחם המלון, המקום מעוצב עם קירות מוקדשים לסרטים שונים וסה"כ אווירה נחמדה אבל קצת רועש. כשנכנסים יש פלזמות בכל מקום ומקרינים קטעים או טריילרים מסרטים, חלקם קצת אלימים ורועשים אז שימו לב לילדים הקטנים… האוכל גם כאן היה טעים אבל החלטנו שלא נחזור בגלל האווירה הרועשת מידי.
לאחר מכן נסענו לאקווריום, מקום נחמד מאוד להעביר בו שעה פלוס מינוס עם מגוון חיות ים והסברים בכל תחנה. כשסיימנו את הסיבוב הילדון שיחק בגן המשחקים מחוץ לאקווריום ואנחנו נהננו מהנוף לים. חזרנו למלון ונכנסנו שוב לבריכה הפנימית עד הערב. בערב יצאנו למסעדה בשם biancos בסנט ג'וליאן, מסעדה איטלקית אותנטית, אוכל טעים מאוד! אין מזגן במסעדה אז היה חם מאוד אבל האוכל והאווירה שווים את זה.
יום 3 – יום רביעי:
התחלנו את היום בשייט שהמליצו עליו בקבלה של המלון, שייט של שעה וחצי של חברת I see Malta בשיתוף אוטובוס hop on hop off (לקחנו רק את השייט בלי האוטובוס). בדיעבד היינו מוותרים עליו היה די משעמם פשוט עשה סיבוב קרוב לחופים ולא היה מלהיב במיוחד… הילדון השתעמם מהר מאוד ובצדק. משם נסענו למוזיאון המדע esplora, הגענו והמקום היה נטוש… חצי שעה חיפשנו מקום להיכנס והכל היה סגור למרות שבאתר היה כתוב שפתוחים כרגיל. שלחנו גם מייל וגם הודעה בווטסאפ וקיבלנו תשובה גנרית עם שעות וימי הפעילות אבל בפועל המקום היה סגור ונטוש. בסופו של דבר חזרנו לעוד כמה שעות בבריכה וסיימנו את היום.
יום 4 – יום חמישי:
נסענו לכפר פופאיי ממש בפתיחה, חייבת להגיד אחד המקומות היפים שהיינו בהם במלטה! חוף ים צלול וכיפי, אווירה מקסימה עם שחקנים שמלווים את הפעילות לאורך כל היום, משחקים לילדים וגולת הכותרת בריכה עם מתקנים לילדים קטנים, הבן שלי לא הסכים לצאת 😅
אכלנו שם גם ארוחת צהריים שהייתה טעימה, חזרנו לעוד קצת זמן בריכה וחזרנו למלון לנוח. בערב אכלנו שוב במסעדת rainforest.
יום 5 – יום שישי:
ביקשנו לעשות צ'ק אאוט מאוחר וקיבלנו אישור עד השעה 13:00 לפנות את החדר. היינו בבוקר בבריכה, ארזנו ועשינו צ'ק אאוט. נסענו שוב להעביר כמה שעות משחק בפארק פליימוביל והיה מקסים כמו ביום הראשון, נשארנו כמעט עד הסגירה. אכלנו שם צהריים האמת היה לא וואו ממליצה לאכול במקום אחר אם יש אפשרות… לאחר מכן נסענו לוולטה לטייל לאורך הטיילת הקצרה ואכלנו בהארד רוק קפה, אין ספק אחת הארוחות הטובות שהיו לנו! גם אוכל טעים מאוד וגם אווירה ויחס של המלצרים! ממליצה מאוד, אם היינו מגיעים לשם לפני אין לי ספק שהיינו חוזרים לשם שוב.
לסיכום, מלטה יעד יחסית זול לבטן גב (לעומת יוון או קפריסין למשל מבחינת טיסות ומלונות), החופים מאוד יפים אבל העיר עצמה פחות… המילה הראשונה שחשבתי עליה זה עזה, המבנים שבורים, הרוסים, מקולפים ולא יפים בשום צורה. יש מה לעשות עם ילדים אבל אין ספק שהיינו עושים טיול אחר בזוג, למשל שייט ארוך יותר למערה הכחולה ולאיים הקרובים וכו'. שמחה שיצא לי להכיר את האי אבל כנראה שלא נחזור אליו בקרוב 😊