חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלטה למשפחות עם ילדים במשך שבוע

סיכום שבוע קסום ומוצלח במלטה. 2 מפחות עם ילדים בגילאי 15-4.

 

ציפנו לחופשת בטן גב והופתענו מאד מהעושר שיש לארץ הזאת להציע.

הנסיעה מהשדה למלון (רדיסון בסנט גוליאן) הראתה נופים מאד מאכזבים של ארץ מתועשץ וכפרים מוזנחים. שונה לגמרי מהמשך הטיול.

נחתנו בשבת מאד מאוחר הגענו למלון.

יום ראשון- לאחר מנוחה במלון הזמנו בולט למרסלשלוק. השוק מקסים וגם העיירה. היה יום שמשי ונהננו בשיטוט ברחובות. יש שם מסעדות מומלצות במיוחד לאוהבי פירות ים.

 

יום שני- הזמנו בארץ דרך ליהי זיו הנהדרת (פרטים בהמשך) נהג עם מיני וואן לשמונה שעות טיול באי. הגיע נהג מקצועי אדיב מקומי שידע להסביר בדרך מה שצריך.

ההתחלנו בתצפית על המערה הכחולה – נוף עוצר נשימה. משם לכפר אשר ממנו יוצא השיט בסירות קטנות למערה הכחולה. מרהיב. חשוב להגיע לפני השעה 13 שכן בשעות הבוקר יש אור שמאפשר לראות את גווני הכחול השונים. באמת חוויה מרגשת – 50 גוונים של כחול. ביציאה קנינו רשת דיגים ושלינו עשרות מדוזות (כמובן שחררנו אחרי שניה). חוויה מהנה מאד.

משם הגענו לגני סן אנטון- הרבה מעבר לצפיות. אתנחתא נעימה בין גני נוי עם מזרקות צבים, טווסים ותרנגולות. צמוד לגנים ישנה קפיטריה/מסעדה מותאמת לילדים president kitchen garden במסעדה מתקנים רבים לילדים ואפילו פינת חי. האוכל זול אבל מאד פשוט (מאד מותאם לילדים).

 

המשכנו למדינה- שוב עיר מדהימה. לקחנו את הסיור בכרכרת סוסים. ממש לא הכרחי כי העיר קטנטנה וממילא אחכ הלכנו ברגל בכל מקום בו היתה הכרכרה. אני ממליצה דווקא להתחיל ברגל ואם רוצים חוויה נוספת עם הסוסים אז לקחת. רצינו לחזור בערב ביום אחר מרוב שנהננו. אבל לא הספקנו.

 

לבסוף נסענו למצוקי דינגלי- יםה אבל בדיעבד ליהי צדקה ועדיף היה לוותר על צוקי דינגלי ולהישאר עוד במדינה או לנסוע למוסטה.

הנהג כל כך נהנה להראות את המדינה שלו שלא וויתר ולמרות שעבר הזמן והוא מיהר לביתו הוא הראה לנו את מוסטה המרשימה.

יום שלישי- נסענו לוולטה. עיר חמודה ויפה. התחלנו ב 12 ביריה של התותח. לדעתי לא כדאי להגיע בשעה של הירייה כי אז הגנים עמוסים מאד והירייה באמת סתמית. אני חושבת שכדאי להישאר שם גם בערב אנחנו לא נשארנו כי היה כבר קשה מהבוקר להיות שם בלי מנוחה. הסרט 5D ממש ממש מומלץ (יש עם ליהי הנחה משמעותית). ממליצה לעצור בflying TIGER זה נותן לילדים אנרגיה להמשיך לטייל בעיר. לצערי הארמון של מוזיאון האבירים היה סגור לשיפוצים. היינו בסיור מודרך קצר מאד בתאטרון – לדעתי סוםר מומלץ. ישבנו בקפה קורדליה וכמובן במסעדה בהמשך. בערב הלכנו לקניון BAY והאזור שקרוב למלון

 

יום רביעי- התפצלנו ואני עם הקטן הלכנו לפלימוביל. זה היה פסחא וחופש של מלטה וכל הילדים הגיעו לשם ויש מגבלות קורונה קשיחות. חיכינו שעה וחצי עד שיתפנה מקום. לילד זה לא הזיז והוא היה בעננים. יצאנו בשלל רב של חוויות ושל פלימוביל. בערב הלכנו לאורך הטיילת של סנט גוליאן אכלנו במסעדה נחמדה ואחכ קינחנו בrainforest CAFÉ הילדים הקטנים ממש אהבו. מומלץ.

 

יום חמישי-הלכנו למוזיאון המדע. הדרך מקסימה והמוזיאון נמצא במבנה מרשים עם נוף מרהיב. המוזיאון נחמ אבל אין לנו יותר מידי סבלנות גם פערי הגילאים קשים. היינו שעתיים בעיקר הקטן נהנה. משם הלכנו לבירגו. וואו עיר מהממת גם המרכז העתיק שלה וגם הטיילת. במרכז אכלנו במסעדה ששוכנת בארמון. היו הכנות ליום שישי הטוב והכנסיות הפעילו את הפעמונים והמוצגים. לא נכנסנו למוזיאון האינקוזיטור. יש בטיילת מוזיאון ימי שהיה סגור לשיפוצים. לידו ובשער העיר יוצאות "גונדולות" לנו היה רוח והן לא פעלו. בערב רק המבוגרים יצאו לטיילת של סנט גוליאן ניסינו להיכנס לקזינו של דרגונרה אבל לא היו עלינו פספורטים….

 

יום שישי- אקווריום. נחמד מאד. לנו היו תורים ארוכים היות וזה פסחא. אפשר לדלג על התור למי שמזמין אוןליין. אקווריום חמוד. אפשר לוותר על האכלת הכרישים. משם הלכנו לחנות השוקולד. כבר כל המקומות לסדנא עם הדרכה היו תפוסים. ניתן לעשות שדנא חמודה לקטנים עצמאית. בית הקפה לא עמד בעומס- נשארו מעט מנות והמכונת קפה לא עבדה. למרות זאת הקטנים נהנו בדנא והכנת השוקולד וגם השוקולדים שהיו היו מאד טעימים. אכלנו במסעדה באזור הטיילת וחזרו לבריכה של המלון.

לסיכום מלטה מקסימה יש לה הרבה להציע ואנו נחזור אליה. התמונות היפות הן עם הילדים והעדפתי לא להעלות. יש עוד אטרקציות חמודות מאד כמו הפארק של פופאי שלא עשינו וכמובן פארקי מים לקייץ ובכללי ים.

טיפים ותובנות

1. ליהי זיו נהדרת עזרה לנו ודאגה לנו לפני אחרי ותוך כדי. רצינו להזמין דרכה את הטיול לגוזו אבל היה לנו שבוע מאד מעונן עם רוחות חזקות למעט ביומיים הראשונים.
2. לנוסעים שלא בעונת הקייץ חשוב שיהיה במלון בריכה מקורה ומחוממת לנו זה מאד שידרג את השהות בעיקר היא אפשרה להעביר שעות ערב מאוחרות ולילה.
3. בולט- חובה להתקין ורצוי בארץ כי האפליקציה שולחת קוד אימות בסמס
4. לצאת למערה הכחולה רק ביום יפה שאין רוח אחרת אין שיט
5. בשל מזג האוויר לא יכולנו לצאת לשייט בים הפתוח לצפייה בדולפינים ולוותינים (החברה שמארגנת זאת אמרה לנו שיש רוח חזקה מידי לשייט). הדולפינים בפארקים מסכנים ומי שאוהב בעלי חיים רצוי להימנע ממקומות כאלה במיוחד שיש אלטרנטיבה טובה יותר.

תודה רבה למטיילת קרן שמש פרלמוטר על סיכום הטיול שלה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן