חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע במלטה (חמישי עד רביעי) המלצות מסלול טיול

סיכום טיול של שבוע במלטה (חמישי עד רביעי) –
ממש מפורט אז מקווה שיעזור לכם בתכנון החופשה שלכם.

טסנו 3 חברות עם חברת ריינאייר. לא שקלו לנו את הטרולי לא ההלוך ולא בחזור.

מלונות 🏠: חילקנו את הלילות שלנו, 4 לילות במלטה (סליימה) ו3 לילות בגוזו. ממליצה ממש לעשות את זה גם, היה נחמד שהיה לנו זמן באמת לחקור את האיים האחרים בנחת (גם לקומינו הגענו מגוזו).
בסליימה ישנו במלון 115 The Strand. סה"כ אחלה תמורה למחיר. מיקום מעולה, 10 דקות הליכה מהמעבודת לולטה, שתי דקות מתחנת אוטובוס וממש על שדרת הברים (אך מספיק רחוק שלא שומעים). העובדים שם מקסימים ממש, תמיד עזרו בכל שאלה וגם יש להם מישהי שכל התפקיד שלה זה לעזור לכם לתכנן את הטיול שלכם. משהו מוזר זה שהבריכה מעבר לכביש, כי היא משותפת לכמה מלונות. זה הופך אותה ליותר איכותית והיא ממש על המרינה שזה מאוד נחמד.
בגוזו ישנו בTa'Dun Martin B&B. מומלץ ממש. מלון בוטיק מהמם בבניין עתיק ששמר על ציוויונו, עם רק איזה 5 חדרים, בריכה על הגג, לורי הבעלים של המקום מתוקה ומכינה לכולם ארוחת בוקר בעצמה לפי בקשתם.

השכרת אוטו 🚗: השכרנו אוטו לראשון עד רביעי, לא לפני זה כי אנחנו שומרות שבת וישנו במקום יחסית מרכזי וקרוב לכל מה שרצינו לעשות בימים הראשונים. אני חושבת שזה נותן הרבה יותר חופשיות, ואפשר לנו יותר לזרום עם המצב רוב שלנו ולהגיע למקומות קצת יותר מרוחקים. נכון, הנהיגה בצד שמאל אבל מתרגלים לזה תוך כמה שעות זה לא מה שבעייתי. מה שבעייתי באמת מבחינת נהיגה (לפחות מהחוויה שלנו) זה המצב של הכבישים. קודם כל מלא עליות וירידות, הרגשנו כל הזמן כאילו אנחנו ברמת הגולן עם נוף של הכנרת. בנוסף לזה יש הרבה מאוד כבישים רעועים וצרים (אנחנו היינו עם אוטו בינוני ועברנו את זה בהרבה זהירות, דורש ריכוז אך אפשרי). אם אתם בטוחים בנהיגה שלכם ורוצים להגיע למקומות קצת רחוקים ובזמן שלכם אני כן ממליצה להשכיר.

על אוכל אין לי המלצות כי אנחנו שומרות כשרות אז הכנו את כל הארוחות שלנו 🤷‍♀️
חוץ ממסעדה אחת שהיא 100% טבעונית בסליימה, לא אכלנו בחוץ. המסעדה נקראת balance bowl. מנות גדולות, אוכל טעים ושירות מעולה.

המסלול שלנו:
חמישי – לקחנו מעבורת לולטה מסליימה, 2.8 יורו הלוך חזור ותוך פחות מ10 דקות מגיעים (אחרי רבע שעה שמחכים שכולם יעלו 😅)
ואז הלכנו על החומה של העיר עם כיוון כללי של גני ברקה העליונים כדי לראות את התותח ב12:00.
אח"כ נכנסו יותר לתוך העיר ושוטטנו בפנים. עיר ממש יפה וצבעונית. ממליצה ממש על החנות Cekcik! חנות ממש מגניבה של כל מיני דברים שאמנים מכינים, קנינו שם מעט מזכרות כי זה היה היום הראשון ועדיין מתחרטת שלא קניתי יותר.
הלכנו לthe malta experience. הסרט שהם מציגים הוא דוקומנטריה של 40 דקות עת ההיסטוריה של מלטה, ניתן לבחור באיזה שפה להקשיב, יש להם אפילו עברית. בהחלט לומדים ממנו המון אך גם מאבדים ריכוז בקלות והוא – פחות מומלץ.
גם כלול בכרטיס (16 יורו, 11 יורו לסטודנטים) סיור בבית חולים st. John, אני יודעת שזה נשמע לא מעניין אבל היה מעניין ויפה. זה בעצם בית חולים שאבירי St. John (האבירים של מלטה) הקימו והיום משמש כאולם כנסים ואירועים. מי שהעבירה לנו את הסיור הייתה מעניינת. לא יודעת אם יש אפשרות לעשות את הסיור בנפרד מהסרט.
לצד המוזיאון, אם הולכים לכיוון גני בראקה התחתונים, יש מדרגות שיורדות לבריכה קטנה חצובה בסלע על שפת הים. מקום רגוע ושלו עם קצת וייב של אי יווני.

שישי –
היום הזה התחיל די סגרירי, ירד קצת טפטוף. לא רצינו לקחת את הסיכון של להסתובב אז נשארו במלון (יש ג'קוזי על הגג שזה היה ממש נחמד)
בצהריים כבר הבנו שמזג האוויר במלטה לא עקבי ויצאנו לגני san anton בתחב"צ. לקח לנו בערך 40 דקות להגיע ועלה 2 יורו, אפשר לעשות במונית בחצי מהזמן. הגנים האלה הם בעצם שייכים למקום מגוריו של נשיא המדינה.
גנים כאלה לא ניתן למצוא בארץ, שלווים עם הרבה מזרקות, עצים ופרחיה מעוצבת היטב. יש גם מגוון קטן של חיות, ברבורים צבים וטווסים. יחד עם זאת קטנים ואין מה לעשות שם יותר משעה/שעתיים.
ממול לגנים יש מלון עצום שיש בו בית קפה טבעוני קטן (Josephine's Cafe), לנו היה יקר אבל כן נראה טעים למי שמחפש 🤷‍♀️
אפשר לשלב את זה עם מוסטה, אותנו אישית היא לא עניינה.

שבת –
אנחנו שומרות שבת אז לא עשינו הרבה. במוצ"ש ירדנו לשדרת הברים למטה – אחלה אווירה ואלכוהול, מאנשים אחרים הבנו שהאוכל פחות מומלץ אבל תלוי על איזה בר אתה נופל כנראה. בנוסף הלכנו עד הקצה של הטיילת ועוד קצת, יש מקום שנקרא tigne point עם נוף יפה לוולטה ואפשרות כניסה לים (לא נכנסו כי היה קר).
למי ששומר שבת – לבית חב"ד מלטה יש אולם שהם משתמשים בו רק לתפילת שבת בבוקר, אז קבלת שבת עשינו לעצמנו בחדר. ניתן להזמין מהם ארוחות בסביבות 30/40 יורו לבן אדם, אך לא לאכול בארוחה משותפת. אנחנו לא ניסינו אז לא יכולה להמליץ.
המלון שלנו בו לא מומלץ לשהות בשבת אם אתם שומרים. אין אפשרות לקבל מפתח לחדר, הדלתות של המלון אוטומטיות ואפילו לבריכה צריך לקחת כרטיס מהקבלה ולעבור איתו את הכביש שזה לא אפשרי בגלל שאין עירוב. קיצר למדנו לפעמים הבאות מה חשוב לשאול לפני שמגיעים לשבת במקום מסוים.

ראשון –
בבוקר רצינו להכנס לים אז חזרנו לtigne point אך הים ממש סוער אז זה לא התאפשר. ניצלנו את זה כדי סוף סוף להנות מהבריכה שת המלון.
בצהריים נסענו לשדה תעופה לאסוף את האוטו, מתחנת אוטובוס מחוץ למלון יש קו ישיר לשדה שעולה 3 יורו ולא עוצר באף תחנה אחרת אז תוך 20 דקות הגענו. השכרנו את האוטו מeuropcar, עבר חלק.
נסענו למדינה, היה מאתגר למצוא חניה. הסתובבנו בעיר, יש חנויות אומנותיות ורחובות יפים וצרים – המטרה של סידור הרחובות היא שלא יהיה ניתן לירות חצים כי זו עיר מבצר. בגלל זה הרחובות לא הכי ישרים וכשאתה נכנס לרחוב מקצה אחד אתה בד"כ לא רואה את הקצה השני. יש מקום שבגוגל מפות מסומן כבית כנסת אך כשמגיעים יש שלט של שוק משי יהודי אז למען האמת לא הבנו מה זה המקום בפועל, אך תמיד נחמד לראות עברית במדינה אחרת. יש אופציה לעשות סיור על כרכרה עם סוס ב35.
משם נסענו למגדל האדום, מגדל ממש מיוחד ועם תצפית יפה ממנה ניתן לראות את גוזו וקומינו. יש אפשרות להכנס לתוך המגדל בתשלום סמלי אך הגענו מאוחר ולא התאפשר.
משם נסענו למעבורת לגוזו ולמלון השני, לא משלמים כשעולים עליה אלה רק בחזור.

ביום הזה רצינו גם ללכת למצוקי דינגלי אך המזג אוויר לא היה טוב ולא הייתה ראות טובה אז הרגיש קצת חסר פואנטה ולא הלכנו.
עוד מקומות שתכננו ללכת ביום זה ולא יצא:
יער בסקט (buskett woodlands) שזה יער שנטעו האבירים של מלטה, היחיד באי. בשטחו נמצא מעון הקיץ של הנשיא.
קווי ויקטוריה זה בעצם מיני חומת סין של מלטה שהאבירים בנו על מנת להגן עליהם מפני מתקפות הבאות מכיוון גוזו, וחוצה את האי. חלק ממנו עדיין ניתן להליכה אך התוואי לא סלול. זה מסלול ולכן יש להביא נעליים מתאימות, אנחנו הגענו עם כפכפים אז לא הלכנו אותו 😅
החלק שעדיין נשאר יחסית שלם הוא באורך קילומטר בערך שצריך ללכת הלוך חזור.

שני –
גם היום המזג אוויר לא מזהיר לפי התחזית אז עשינו בעיקר דברים בפנים האי. חשבנו ללכת לסיטדלה ולעשות שם סיבוב במוזיאונים (יש כרטיס של 5 מוזיאונים קטנים) את רובם סגורים בשני ולכן לא עשינו זאת.
התחלנו את הבוקר בנסיעה למקדש ggantija (אין לי מושג איך לאייט את זה בעברית). מקדש נאוליטי מרשים, קרוי כך כי יש אגדה על כל שענקים הקימו אותו. בנוסף בכניסה יש מוזיאון שמסביר על המקום ועל התרבות של מי שחיו שם פעם, ומציג כל מיני דברים שונים שמצאו בו.
משם נסענו לבריכות המלח הצמודות לזבוג. אותה המשפחה מייבשת שם מלח ים כבר עשרות שנים, אם לא מאות. יש להם חנות קטנה שאפשר לקנות מלח גס לבישול וכמזכרת. בנוסף יש מפרץ עם חוף אבנים שאפשר לנוח בו.
כשסיימנו שם נסענו למגדלור ta'gurdan. זו הדרך הכי רעועה שהייתה לנו בטיול, אך גם המקום עם הנוף הכי יפה, ושקט בצורה מדהימה, כלומר שקט מבני אדם אך שומעים את הטבע – הציפורים, הים והרוח.
המשכנו לכפר האמנים ta'dbieji. יש שם אמנים מכל הסוגים, מתכות, זכוכית, בדים, ועוד. הכל מהמם והכל בעבודת יד. יש גם גלידרייה ושוקולטייר אך כבר נסגרו כשהגענו (וגם אנחנו שומרות כשרות אז…)
התחנה האחרונה שלנו ליום זה הייתה ויקטוריה, שם הלכנו לקניות בקניון ארקדיה. קטן אך עם חנויות נחמדות. זה בצד השני של העיר מהסיטדלה והגענו לשם גם כי היינו צריכות חנות אלקטרוניקה, וגם כי המזג אוויר לא היה מלהיב אז חיפשנו מקום מקורה.

יום שלישי –
המזג אוויר עדיין לא האיר את פניו לפי התחזית, אך זה היום המלא האחרון שלנו ואין סיכוי שלא נלך לקומינו אז הלכנו לנמל ממנו יוצאות הסירות. כבר בדרך ראינו שמש אך היינו בטוחות שזו שמש שקרנית, מסבר שלא (זה היום שבאופן רשמי הבנו שאי אפשר לסמוך על התחזית, קצת מאוחר אבל לפחות ההבנה הגיע מתישהו).
עלינו על סירה של חברת Bella comino ferry. יש פעם בשעה וזה עלה 15 יורו לאחת לכרטיס הלוך חזור כאשר בחזור יש גם סיור מערות קטן. סירה קטנה המכילה בערך 30 איש, ותוך 10 דקות כבר מגיעים ללגונה הכחולה.
וואו איזה מים יפים. ממש מזכיר איים טרופים. יש שם קיוסק שמוכר מיץ אננס ומגיש אותו בתוך אנוש שזה גם מתחבר לתחושה.
מבחינת מז"א באמת היו רוחות והים היה גלי אז אף אחד לא נכנס לים אז טיילנו על האי, הלכנו לראות את הcrystal lagoon וחזרנו. יש מסלול סובב קומינו אך לא עשינו אותו מפאת מגבלות פיזיות ומגבלות זמן, כן נראה חמוד ובערך 7 ק"מ.
בדרך חזור עלינו בזמן שהסירה עוברת במערות (רק ב14:15 וב16:15 יש סירה כזו). מטורף לראות את האיים מהים. לאורך כל קו החוף של מלטה ובכל האיים יש מערות שונות שהים יוצר אז היה נחמד להתקרב אליהם פה. בנוסף, בגלל שהים היה ממש גלי השפריצו עלינו מי מלח – מי שלא רוצה שזה יקרה לו שלא ישב מאחור בחלק הלא מכוסה של הסירה. לנו זה מאוד הוסיף לחוויה.
אחרי שחזרנו החלפנו לבד ים כי המזג אוויר היה יותר טוב משציפינו בבוקר כשיצאנו, והלכנו לחוף רמלה ביי. חוף עם חול אדמדם במפרץ מהמם. יש מסלול מהחוף למערה מעל שעשיתי לבד, לוקח בערך רבע שעה/20 דקות אך יותר מאתגר משציפיתי לקראת הסוף דורש ממש טיפוס ולכן לא הגעתי עד למערה אלה עצרתי כמה מטרים מתחתיה. בפועל גם אחרי 5 דקות על המסלול מגיעים לנוף מהמם שלא מומלץ לפספס. הבנתי שיש דרך להגיע למערה גם מלמעלה עם האוטו אך לא ניסינו.
ועם זה סיימנו את גוזו.

  1. רביעי –
    עלינו על המעבורת חזרה למלטה ונסענו ישר למערה הכחולה. כשהגענו הבנו שבעצם לא מוציאים שייט בגלל הרוחות והגלים. מה שכן יש שם חנויות מזכרות במחירים סבבה אז הסתובבנו בהן, ולקחנו את האוטו לנקודת תצפית על המערה.
    משם נסענו למרסשלוק, הסתובבנו בשוק וקנינו מזכרות אחרונות. בעניין מקום מושלם לסכם את מלטה, שוק מזכרות, ים, סירות מסורתיות, אווירה טובה.
    לפי דעתי עדיף להגיע באמצע שבוע ולהנות ממה שיש לשוק להציע לנו כתיירים מאשר להגיע לשם ביותר ראשון כשהכל עמוס. נכון שהשוק יותר קטן ובלי אוכל אל עדיין יש לו מה להציע, ואנחנו נהנינו מהאווירה השלווה בשילוב עם המרינה. מניחים שביום ראשון האווירה יותר הקטית.
    ‏וזהו, טיסה חזרנו לארץ. בשדה היו עיכובים אך זה הרגיש יותר באחריות השדה ולא באחריות חברת התעופה. שמעתי שבעקבות הרוחות היו שם טיסות שנדחו או הוסטו לנחות בסיציליה ולכן יכול להיות שזה גם מה שקרה לנו.

סה"כ ממש נהנינו. ראינו כל כך הרבה דברים יפים במדינה הפצפונת הזו ואנחנו בטוחות שיש יותר.
עד לפעם הבאה 👋🏻

מדגם קטן של תמונות ממקומות שכנראה אין פה הרבה תמונות שלהם

לינק לפוסט המקורי בקבוצת הפייסבוק שלנו למלטה

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן