חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוג צעיר במלטה (זוג בגילאי ה20)

זוג צעיר במלטה? בני 20 ורוצים לטוס למלטה? יש דברים שחשוב לדעת על "מלטה לצעירים"! אז מה עושים במלטה לצעירים? מידע על חיי הלילה במלטה? הכל כאן לפניכם!

ממליצה לכולם לעשות טוב טוב שיעורי בית לפני יציאה לטיול. עזר לנו מאוד.
טסנו באמצע ספטמבר לשבעה ימים ושישה לילות. זוג בגילאי ה20.
טיסה עלתה לנו כ750₪ לאדם כולל כבודה עד 23 קילו. ממליצה לסגור מלון עם ארוחת בוקר על מנת שתוכלו לאכול מוקדם בבוקר ולצאת לטייל בראש שקט.

*לינה -סנט ג׳וליאן. ישנו בגולדן טוליפ-ויואלדו. לפי הבנתי מלון ארבעה כוכבים. בחרנו שלא להשקיע המון כסף במלון כי במילא כל היום אנחנו מסתובבים וחייבת לציין את המלון לטובה- נקי, מסודר, צוות חייכני ושירותי , ארוחת בוקר סטנדרטית קצת לא מגוונת. לגמרי הספיק עבורנו.
*סים– קנינו ב10€ ארבעה ג’יגה, בGO נמצא בקניון בסנט גוליאן.
*המלצה: מהניסיון שלנו , אכלנו בכל המסעדות של הוגוס, המבוגר, האיטלקייה שלו וגם הסושיה והכל באמת טעים. בנוסף להכל אווירה ממש כייפית.
*לא לשכוח קרם הגנה , במידה וטסתם בחודשים בחמים. גם כשלא הרגיש ממש חם ולא היתה תמיד שמש מסיימים את היום שרופים.
*מהניסיון שלנו, האוטובוסים , כמעט ואף פעם לא מגיעים בזמן. אז לא להתייאש בהמתנה. היו מקרים שאיחרו אף ב20 דק. ניתן לשקול שכירת רכב למי שלא חושש מנהיגה הפוכה ומרחובות צפופים. בנוסף נתקלנו במקרים שלא היה לנהג עודף אז תשמרו מטבעות לאוטובוס במידה ולא עשיתם כרטיסייה.

יום ראשון – וולטה
הגענו תשושים אחרי טיסה בלילה חסר שינה. בשדה, איפה שלוקחים את המזוודות קונים כרטיס לשאטל ב5€ לאדם(גם לחזור) תאמרו לנהג לאיזה מלון אתם צריכים והוא יקח אתכם ממש לכניסה של המלון.
בעיקרון בלוז היה מתוכנן להגיע לשוק במרסהשלוק שמתקיים ביום ראשון ומשם להמשיך לסט פיטרס פול. אבל בפועל הגענו עייפים ממש ולכן שמנו את המזוודות במלון ופשוט הלכנו להסתובב קצת בוולטה. קו 13,14 שילמנו 2€. שימו לב אם לא עברו שעתיים מהרכישה של הכרטיס תוכלו להשתמש באותו כרטיס לנסיעה נוספת גם אם זה בקו אחר.
הסתובבנו ברחובות וולטה המהממת. לא התרשמנו כל כך מגני באראקה , סתם גינה עם מזרקה. אבל בכל מקרה הנופים בוולטה יפים מאוד. חזרנו לשנצ ארוכה במלון ובערב יצאנו לסנט ג’וליאן.
אכלנו בAvenue שההמלצות עליה חזרו בקבוצה. היה טעים מאוד.

יום שני – בלו גרוטו , מרסהשלוק , סט פיטרס פול
בבוקר יצאנו לכיוון הBlue Grotto (המערה הכחולה), היה מומלץ באחד הפוסטים בקבוצה להגיע לשם מוקדם, ואכן השתלם מקום מהממם עם צבעים ונופים מרהיבים. ממליצה על השיט לוקח משהו כמו 20 דק ועולה 8€ לאדם. לקחנו קו 14 לוולטה ומשם 74 לבלו גרוטו. הנסיעה עצמה לקחה לנו בערך שעה ועשרים.
לאחר השיט פשוט שחינו שם במפרץ הקטן שממנו יוצאות הסירות וטיילנו קצת בטיילת.
את הדרך חזרה לוולטה עשינו במונית שירות ביחד עם 3 חברה שבמקרה עמדנו איתנו בתחנת אוטובוס, עלה לנו 4€ לאדם. את האמת שזה חסך לנו זמן וזה הרבה יותר נוח מאוטובוס.
מוולטה לקחנו קו 81 למרסהשלוק. נסיעה של 50 דק בערך מוולטה.
בגדול מקום נחמד ,ציורי עם דוכני מזכרות שחוזרים על עצמם.
נחמד מאוד לשבת באחת המסעדות שקרובות לים.
משם הלכנו לs.t Peters pool ברגל. הליכה קצת מאתגרת שלוקחת בערך 40 דק. ישנו שילוט לאורך הדרך. למי שרוצה מציעים גם שיט שעולה 10€. סט פיטרס פול- מפרץ סלעי כזה מרהיב ביופיו.
ניתן לקפוץ למים ממקומות דיי גבוהים. תקחו איתכם מגבת נוספת או משהו אם תרצו לשבת שם. אפשר להשתזף חופשי.
ביציאה משם חיכתה מין מונית שירות שנסעה חזרה עד לסנט ג’וליאן
נסענו עם עוד עשרה תיירים יצא 5€ לאדם. חסך לנו המון זמן וכאבי ראש. בערב יצאנו לטייל בסנט ג’וליאן.

יום שלישי – גוזו
לצערי המזג האוויר לא היה לטובתנו בכלל ולכן החלטנו לנסוע לגוזו.
קו 222 לנמל צ׳יקאווה. עמדנו כל הנסיעה. ירדנו בתחנה האחרונה ובכניסה לבניין עמדה מישהי שמכרה כרטיסים לאוטובוס התיירים הירוק קנינו שני כרטיסים ב25€ ( קראתי שאם קונים מראש יעלה יותר יקר). עלינו למעבורת הגדולה 5€ משלמים בחזור.
מבינה בהחלט למה אנשים ממליצים לוותר על גוזו, יש שם כמה מבנים יפים וטיפה נוף לא יותר במלטה עצמה. רוצה להאמין שלא נהנו ככ אך ורק בגלל הגשם שלא פסק. לדעתי אם מזג האוויר מאפשר ניתן לשלב בגוזו גם חופים ונוף עם טיול עירוני וזה נחמד ממש. בילנו בגוזו את רוב היום ובערב אכלנו בסנט ג’וליאן.

יום רביעי- הלגונה הכחולה , הכפר של פופאי
יצאנו ממש מוקדם בבוקר, שבע וחצי כבר על קו 222 לנמל. משם מעבורת קטנה לבלו לג’ון שעולה 13€ לאדם הלוך חזור.
בנסיעה הלוך עשו לנו סיבוב בעוד כמה מערות. כיף ממש. הגענו לבלו לגון היו ממש מעט אנשים. שתינו פינקולדה באננס (טעים) ב10€. מקום מושלם באמת המים בצבעים משוגעים והנופים מעלפים , לא לוותר!! חוץ מלהתרחץ בים אפשר לטייל קצת באי עצמו.
ב12 בערך התחלנו להתקפל בחזרה לכיוון הנמל. התכנון היה הכפר של פופאי חיכינו בנמל לקו 101 שעובר פעם בשעה והוא פשוט לא הגיע, למרות שהיה צריך לפי לוח הזמנים שהופיע בתחנה וגם לפי המוב איט. למזלינו היה נהג מיניבוס נחמד שהציע הסעה לכפר ב2€ (כמו המחיר של האוטובוס). כשמגיעים לכפר אל תמהרו להכנס תטיילו קצת סביב ותתפלאו לגלות נוף ציורי מושלם שמשקיף על הכפר והים מלמעלה. החלטנו שהספיק לנו ים ושחבל על ה17€ של הכרטיס כניסה. טיילנו מסביב כשעה וחזרנו עם קו 101 היחידי שעובר בכפר החלפנו ל222 כדי לחזור לסנט גוליאן.

יום חמישי – קפה דל מר
יום מנוחה. קמנו מאוחר יחסית. הגענו למקום בריכה עם נוף לים. כניסה 25€ לאדם. אם תרצו לתפוס את השורות הראשונות תגיעו מוקדם 11 וחצי גג. יש צמיד על הכסאות שלכם ככה שהם שמורים לכם לאורך כל היום. לא לשכוח קרם הגנה, נמרחנו כל שעתיים ובכל זאת יצאנו שזופים ממש. ניתן להזמין שתייה ואוכל לבריכה ובנוסף יש מסעדה. אכלנו שם צהריים. הזמנו פסטה עם בשר בקר טעימה מאוד והמבורגר שלא אהבנו כלל מקווה שזה היה במקרה לא טעים.
קצת יקר אבל לא מוגזם ממש. תישארו לשקיעה יפה ממששש!!

יום שישי – מדינה + ראבט
קו 202 לפי מיטב זיכרוני למדינה. עיר עתיקה ממש יפה. נהנו להתהלך בסמטאות במיוחד בידיעה שהיתה ׳מעלה המלך׳ בעונה הראשונה במשחקי הכס. קפצנו לקפה ועוגה בקפה פונטנלה עם נוף מרהיב , לא לפספס. בהמשך הלכנו לראבט שלצערי הגדול הדרכים והכבישים היו בשיפוצים רציניים להחלפת תשתיות. (שימו לב לא עוברים שם אוטובוסים) נכנסו לst dominic church כנסייה יפייפיה שגם בה צולמו סצנות ממשחקי הכס. כשהגענו לכנסייה היה נדמה שהיא סגורה אך השומר הבחין בנו, נתן לנו להכנס והוסיף שנטרוק את הדלת ביציאה אחרינו. לאחר מכן נסענו כ45 דק בכמה אוטובוסים לסלימה לקניון דה פוינט. עשינו סיבוב קטן אין הרבה מציאות , מחירים כמעט כמו בארץ אולי טיפה פחות. סיימנו עם כמה ג’ינסים ומספר חולצות. אכלנו בסיבו , מין פיצרייה ממש בכניסה לקניון, האוכל נחמד לא יותר מיזה.

יום שבת – ליל הטיסה
ביום האחרון נכנסו לחנות מזכרות שהייתה ליד המלון קנינו קצת שטויות ומזכרות. נהנו קצת (סוף סוף!) מהבריכה הנחמדה במלון.
קנינו קצת מאפים מקומיים שיהיו לנו לדרך בשונ׳ס, ברחוב של הקניון בסנט גוליאן , היה מצוין!

*כשנחתנו במלטה פיספסנו את הדוכן של השאטלים ליד המסוע של המזוודות ולכן שילמנו 5€ לאדם רק על הדרך הלוך מהשדה למלון.
נוצר מצב שנשארנו בלי דרך חזור לשדה כשעזבנו (התקשרתי לחברה לברר ופשוט נאמר לי שאין מקום). נאלצנו לנסוע לשדה באוטובוס ומסתברר שזה לא כזה נורא. קו TD-2- ישיר לשדה, כמעט לא עוצר בשום תחנות בדרך כרבע שעה נסיעה.
קו X-2 כ40 דק נסיעה לשדה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במלטה מתחילה כאן

דילוג לתוכן